Peugeot Club Danmark
 Januar 19 2018 10:38:15
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 4
Brugere online: Biavleren

Antal brugere: 7,892
Nyeste bruger: johnp
Debatemner
Nyeste emne
Reservedels liste pe...
motor temp 206 1,4
Skæv trækaksel?
For lidt lys på bilen
aktivering af ekstra...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Peugeot Club Danmark | Peugeot Snak
Forfatter LØSNING: Er mit interface diag rev B eller C ??
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 801
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Lagt på d. 05-09-2016 12:50
Jeg har gennem et stykke tid, modtaget flere mails/beskeder vedr. et allerede indkøbt Diag/lexia/pp2000 Interface.
( "Hvilket rev ER mit Interface ???" )

Med installeret Interface Checker programmet, så kan det opklares om dit Interface er rev B eller C (Evt. rev A)

Problemet ligger i, at den "labels" der medfølger udstyret, ofte KUN siger rev B. Men uanset dette, så KAN det reelt sagtens være et rev C ??
(Især køb efter/omkring 2014, så ER Interfacet MULIGVIS et rev C. Trods det at medfølgende label KUN viser rev smiley

MEN for at kunne anvende den smarte Interface Checker, så KRÆVES det normalt at Diagbox allerede er installeret på computeren.
(Først EFTER en install af diag 5.xx eller 7.xx, så er der installeret drivere til interfacet) ???

Det betyder at, der oftest spildes kræfter på en unødvendig installation. HVIS Interfacet sagtens KUNNE have håndtere en bedre/nyere version.

Jeg har så fundet en genvej.. Der IKKE kræver, at diagbox ER installeret på forhånd.. Men som giver de nødvendige drivere til tjek af Interface rev B eller C.
(Det kan så tjekkes fra enhver computer, med "alle ???" Win versioner. Uanset om den så er 32 eller 64 bit.)

For at gøre den lange historie kort. Så ??? smiley

Jeg har Uploadet de 2 programmer du skal bruge, samt en FORSTÅLIG vejledning på DANSK ( På en sikker download )

Så vil du tjekke HVILKET interface du har nu (rev B eller C) så smid mig en besked med DIN mailadresse. Og du får linket til download retur..

Mvh Mikael smiley

Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V7.62) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL. smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.
Redigeret af mikhan d. 05-09-2016 12:51
Forfatter RE: LØSNING: Er mit interface diag rev B eller C ??
Speechsupply
Brugere

Antal indlæg: 14
Lagt på d. 13-09-2016 13:03
Skal interface være af en bestemt model eller kan alle OBD/II interfaces bruges?
Fx. har jeg på et engelsk forum (peugeotforums.com) set at Galletto 1260 anbefales med PP.
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 801
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Lagt på d. 13-09-2016 14:36
Speechsupply skrev:
Skal interface være af en bestemt model eller kan alle OBD/II interfaces bruges?
Fx. har jeg på et engelsk forum (peugeotforums.com) set at Galletto 1260 anbefales med PP.

Jeg kan næppe forstille mig, at ANDET end interfacet til Diag kan tjekkes med den metode. Og tjekkes med "Interface Checker"

Da det er specifikt driver/program til et Aktiva/diag/lexia/pp2000 interface, der så installeres. smiley

Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V7.62) Skal du have en udlæsning så, send en MAIL. smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.
Redigeret af mikhan d. 13-09-2016 14:39
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2229
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Lagt på d. 13-09-2016 17:24
Speechsupply skrev:

Galletto 1260 er kun til at omskrive softwaren i fx motorstyringen, og har sit eget program

Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark