Peugeot Club Danmark
 Januar 18 2018 13:05:25
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 8
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,890
Nyeste bruger: MvsG
Debatemner
Nyeste emne
aktivering af ekstra...
For lidt lys på bilen
Diagbox/Lexia/PP2000...
motor temp 206 1,4
UPDATE Diagbox/Lexia...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Peugeot Club Danmark | Peugeot Snak
Forfatter For og imod, køb af 407 2,2 st. Car
Micki
Brugere

Antal indlæg: 23
Tilmeldt: 22.02.14
Lagt på d. 09-07-2017 20:23
Hej med jer.
Jeg står og er ved at skulle skifte min gode 406 2,2 st. Car ud.
Jeg overvejer nu at købe en 407 2,2 st. Car.
Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer med denne model?

Gode råd modtages meget gerne😀


Mvh
Micki
Peugeot 406 2,2 2003
Forfatter RE: For og imod, køb af 407 2,2 st. Car
paulbryde
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 14
Bopæl: Hillerød
Tilmeldt: 15.07.17
Lagt på d. 20-07-2017 15:28
Vær opmærksom på om motoren ryster når den er kold, det kunne være de hydrauliske liftere der er gået og signalerer oftest at den ikke har fået regelmæssig service.
Servomotoren er el-dreven og har et problem med at den skubber hydraulikolie ud af systemet. Det viser sig som en del skum inde i reservoret for servo-olien, efter du har været ude at køre og selvfølgelig som svag larm/styre problemer ved lav hastighed.
Jeg har haft 406 st og 407 st og synes 407 er klart bedre at køre, har en del luksuriøse ting som cruise control etc. 406 har større baggagerum, som kan betyde noget hvis du har barnevogn etc.

Mvh,
Forfatter RE: For og imod, køb af 407 2,2 st. Car
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2225
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 22-07-2017 13:11
paulbryde skrev:
Vær opmærksom på om motoren ryster når den er kold, det kunne være de hydrauliske liftere der er gået og signalerer oftest at den ikke har fået regelmæssig service.
Servomotoren er el-dreven og har et problem med at den skubber hydraulikolie ud af systemet. Det viser sig som en del skum inde i reservoret for servo-olien, efter du har været ude at køre og selvfølgelig som svag larm/styre problemer ved lav hastighed.
Jeg har haft 406 st og 407 st og synes 407 er klart bedre at køre, har en del luksuriøse ting som cruise control etc. 406 har større baggagerum, som kan betyde noget hvis du har barnevogn etc.

Mvh,

Den med at servoolien skummer op, er kun fordi at der er for lidt olie på, og skal være ca 2 cm over max med startet motor.
Og man gik fra den elektriske servopumpe en gang i 2006


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark