Peugeot Club Danmark
 Januar 17 2018 21:01:10
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 6
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,887
Nyeste bruger: Rolf
Debatemner
Nyeste emne
For lidt lys på bilen
Hvor køber jeg ny st...
Skæv trækaksel?
motor temp 206 1,4
Fejl P1445 på Peugeo...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Peugeot Club Danmark | Peugeot Snak
Forfatter skift motor
billy weinell
Brugere

Antal indlæg: 25
Bopæl: mern på sjælland
Tilmeldt: 14.07.11
Lagt på d. 05-04-2013 10:04
hejsa står overfor at skifte motor i min 406 turbo , og når det nu er , så ville en 3.0 v6 . passe dejligt i den . men hvad med syn og skal den have en anden geearkasse . og ledningsnet håber i kan hjælpe mig . super dag til jer alle smiley
Forfatter RE: skift motor
JML_
Brugere

Antal indlæg: 20
Tilmeldt: 20.02.13
Lagt på d. 05-04-2013 10:45
Den må ikke overstige 20% i ydelse i.f.t. den originale motor. Kunne forestille mig at motorrummet på en 3,0 V6 er bedre forstærket end på din nuværende bil. Men du skal nok lige oplyse motor størrelse og model smiley
Forfatter RE: skift motor
billy weinell
Brugere

Antal indlæg: 25
Bopæl: mern på sjælland
Tilmeldt: 14.07.11
Lagt på d. 06-04-2013 09:16
det er en 2.0 sv turbo , og har fået oplyst at den godt kan ligge i min smiley
Forfatter RE: skift motor
Ole S
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1609
Bopæl: Nordjylland
Tilmeldt: 29.06.11
Lagt på d. 06-04-2013 20:26
Hej
Jeg mener ikke du må overskrive motor volumen med mere end 20%, altså du kan lovligt gå op til 2.4.
Prøv at søge på nettet, der er millioner af sider med den slags.


Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002
Forfatter RE: skift motor
Tholle
Brugere

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 06.10.13
Lagt på d. 06-10-2013 22:38
Hej. Gearkassen er den samme på en 2,0 turbo, en 2,2 HDI og en 3,0 V6 så den behøver du ikke skifte. ledningsnet og styreboks skal derimod skiftes, ligesom udstødning og antageligt også en række rør og slanger.
20% reglen går på ydelsen og ikke motorvolumen. Den går også på visual upgrade.... kort sagt vil man have afgift hvis bilen ómbygges til en anden model. Kør den til syn med konstruktive ændringer - intet problem og betal afgiften hos tol&skat.... hvilket ikke kan være meget på en bil fra 1969-1999...
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark