Peugeot Club Danmark
 Januar 17 2018 22:40:27
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 1
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,887
Nyeste bruger: Rolf
Debatemner
Nyeste emne
For lidt lys på bilen
Hvor køber jeg ny st...
Skæv trækaksel?
motor temp 206 1,4
Fejl P1445 på Peugeo...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Forfatter catalytic coverter failure & anti pollution fault
Min407SW
Brugere

Antal indlæg: 114
Bopæl: Svendborg
Tilmeldt: 01.12.09
Lagt på d. 19-12-2012 13:20
Har en 206 1.6S 16V fra 2005-05-17 som kommer med "catalytic coverter failure & anti pollution fault".

En fejludlæsning kommer med forbrændings fejl på 2 eller flere cylindre.

Tændingbro & tændrør skiftet,motor renset ved at tilsætte additiv i motorolien uden det har hjulpet.

Fejlen opstår når motoren startes, kører et par min i tomgang, så blinker motor ikonet i instrumentbræt,
catalytic coverter failure & anti pollution fault vises i bilens display, bilen ryster og lyder som om den
går på 3 cylindre men der lyder ikke som noget mekanisk klapren.

Når fejlen opstår stoppes motoren,startes og bilen kører normalt

Bilen har kørt 162000 km og har alle service men ikke ved autoriseret forhandler, og er købt brugt ved en forhandler i August 2012.

Bilen har været ved to forskellige værsksteder uden de kan finde fejlen,
det ene mener jeg skal køre indtil fejlen bliver permanent
andet at det kunne være de hydrauliske løftere.men burde ikke opstå på den type motor TU5JP4(NFU/N6A) ?

Nogen gode ideer til hvad fejlen kan være ?
Forfatter RE: catalytic coverter failure & anti pollution fault
AXE1
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 251
Bopæl: Slagelse
Tilmeldt: 10.05.11
Lagt på d. 19-12-2012 16:07
Der er mange muligheder, men den kan periodevis hænge i et ventilstyr
Forfatter RE: catalytic coverter failure & anti pollution fault
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 19-12-2012 18:50
Min407SW skrev:
Har en 206 1.6S 16V fra 2005-05-17 som kommer med "catalytic coverter failure & anti pollution fault".

En fejludlæsning kommer med forbrændings fejl på 2 eller flere cylindre.

Tændingbro & tændrør skiftet,motor renset ved at tilsætte additiv i motorolien uden det har hjulpet.

Fejlen opstår når motoren startes, kører et par min i tomgang, så blinker motor ikonet i instrumentbræt,
catalytic coverter failure & anti pollution fault vises i bilens display, bilen ryster og lyder som om den
går på 3 cylindre men der lyder ikke som noget mekanisk klapren.

Bilen har været ved to forskellige værsksteder uden de kan finde fejlen,
det ene mener jeg skal køre indtil fejlen bliver permanent
andet at det kunne være de hydrauliske løftere.men burde ikke opstå på den type motor TU5JP4(NFU/N6A) ?

Nogen gode ideer til hvad fejlen kan være ?


Den går på 3 cyl når den fejl kommer , og det kan sagtens være løftere på den TU5JP motor der er skiftet på flere af dem pga den fejl
Forfatter RE: catalytic coverter failure & anti pollution fault
rem-dk
Brugere

Antal indlæg: 80
Bopæl: Fredensborg
Tilmeldt: 11.01.11
Lagt på d. 19-12-2012 21:27
Det er så ikke den eneste motortype med løfter-problem,- læs EW10j4 RFN


406 XS4 2,0 2003
406 SL 1,8 1996
Forfatter RE: catalytic coverter failure & anti pollution fault
larsK
Brugere

Antal indlæg: 677
Bopæl: Kbh S
Tilmeldt: 22.01.09
Lagt på d. 20-12-2012 06:36
har lige skiftet løftere på sådan en motor, det var så begrund af støj.. men jeg ville da køre til peugeot med den. kan blive billere i den anden ende da de formentlig har noget mere erfaring med de biler.. de andre ikke peugeot forhandlere gætter bare..
Forfatter RE: catalytic coverter failure & anti pollution fault
silverfox
Brugere

Antal indlæg: 1417
Tilmeldt: 27.07.09
Lagt på d. 20-12-2012 09:26
En flækket udstødningsmanifold som suger falsk luft ind? Prøv at få et Peugeot værksted til at kigge på det.
Forfatter RE: catalytic coverter failure & anti pollution fault
Min407SW
Brugere

Antal indlæg: 114
Bopæl: Svendborg
Tilmeldt: 01.12.09
Lagt på d. 20-12-2012 21:05
Mange tak for de gode input, fik en længere snak med værkføren fra det det lokale peugeot værksted ,han kunne forklare hvad der kunne skabe fejlen,

Forkert type motor olie, dvs med et andet viscositets index,
så opstår fejlen mellem 0 - 5 grader..det kunne jeg så bekræfte..Bilen havde fået Mobil 1 0-40 ved service inden jeg fik bilen.

Den ville også opstår hvis ventilen kokser til så ville den gå trægt i ventilstyret,

Fik købt den rigtige olie fra Total 5-30 og service rens fra Bell-Add samt additiv tilsætning til benzinen, hvilket skulle afhjælpe med fejlen.

Han kunne fortælle at de ikke havde oplevet defekte hydrauliske løftere på den type motor men var mere udbredt på 2.0 hvis de ikke fik servicerens ved hvert service selvfølgelig afhængingt af kørselsmønsteret på den pågældene bil for at imødegå lignene fejl.

Underligt at en olie som på papiret er bedre,skaber flere fejl end en olie som skulle være dårligere, men det er vel hvad den pågældende motor er konstrueret til at køre på man så skal bruge...
Forfatter RE: catalytic coverter failure & anti pollution fault
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 20-12-2012 23:23
Min407SW skrev:
Mange tak for de gode input, fik en længere snak med værkføren fra det det lokale peugeot værksted ,han kunne forklare hvad der kunne skabe fejlen,

Forkert type motor olie, dvs med et andet viscositets index,
så opstår fejlen mellem 0 - 5 grader..det kunne jeg så bekræfte..Bilen havde fået Mobil 1 0-40 ved service inden jeg fik bilen.

Den ville også opstår hvis ventilen kokser til så ville den gå trægt i ventilstyret,

Fik købt den rigtige olie fra Total 5-30 og service rens fra Bell-Add samt additiv tilsætning til benzinen, hvilket skulle afhjælpe med fejlen.

Han kunne fortælle at de ikke havde oplevet defekte hydrauliske løftere på den type motor men var mere udbredt på 2.0 hvis de ikke fik servicerens ved hvert service selvfølgelig afhængingt af kørselsmønsteret på den pågældene bil for at imødegå lignene fejl.

Underligt at en olie som på papiret er bedre,skaber flere fejl end en olie som skulle være dårligere, men det er vel hvad den pågældende motor er konstrueret til at køre på man så skal bruge...


Da de problemer startede i 2001 var løsningen nye ventilstyr eller andet topstykke hvor styrene var større , men der kom bare mere sod langs ventilstammerne så løsningen var ikke god nok , den sidste info der kom ud med fejlen motoren gik på 3 cyl lige efter start skulle løfterne på udstødningsknasten udskiftes 8 styk og den serviceinfo ligger stadig på servicebox at den værkfører så ikke ved det er da en skam jeg har selv skiftet på 3 udelukkende for den fejl og der har ikke været noget siden
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark