Peugeot Club Danmark
 Januar 18 2018 07:03:14
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 3
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,888
Nyeste bruger: Djimmi
Debatemner
Nyeste emne
UPDATE Diagbox/Lexia...
For lidt lys på bilen
Hvor køber jeg ny st...
Skæv trækaksel?
motor temp 206 1,4
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
Hjallerup
Brugere

Antal indlæg: 184
Bopæl: Klokkerholm
Tilmeldt: 04.01.14
Lagt på d. 05-06-2016 19:35
Min 307 2,0 hdi 136 . taber stadig trækkraft, nu osse uden campingvog. Efter 3 timer med fartpilot på 100 op i sverige uden cv ville jeg give gas, der var ikke noget at hente. Stoppede og udlæste og slettede fejlkode. Der kom IKKE lys i motorlampe. det skete 3 gange på 1½ time derefter, så varjeg fremme. Hjem kom ingen fejl. Skal snart på ferie i belgien med cv. Det bliver aflyst hvis ikke jeg finder fejlen
Redigeret af Hjallerup d. 05-06-2016 19:39
lapphund.dk
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
Hjallerup
Brugere

Antal indlæg: 184
Bopæl: Klokkerholm
Tilmeldt: 04.01.14
Lagt på d. 05-06-2016 19:41
billedet 96 kb virker ikke
motorcomputer
Ser står : periodisk fejl. Regulering af turbotryk. Målt turbotryk for lavt.
og: Periodisk fejl turbo positionssensor signal ventilens position for åben i forhold til indstilling
Hjallerup tilknyttede følgende billede:


Redigeret af Hjallerup d. 07-06-2016 09:14
lapphund.dk
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
jop
Brugere

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 04.08.13
Lagt på d. 10-06-2016 10:56
Din fejl er periodisk? Hvis du har mulighed for at måle på bilen når fejlen er til stede kan du prøve følgende:

Med PP2000 og motoren startet kan du prøve at måle kommando til og feedback fra turboens variabel geometri indstilling. De hedder hhv. Turbo position reference value og Turbo position repeat hvis man køre med engelsk sprog. Med motoreren standset skal værdien være 11%. I tomgang skal værdien være 88%, hvis du gasser op ændrer værdierne sig, og de to signaler skal følges ad. Hvis Turbo position repeat ikke følger med kommando signalet op kan der være tale om et læk i vakuum systemet, eller det er selve vakuum-aktuatoren eller feedback-sensoren på turboen der er defekt.
Du har også haft en fejl der viser at feedback signalet er højere end kommando signalet - denne fejl peger på turbo positionsføleren, eller at turboens ledeskovle har siddet fast.

Check de små gummislanger der sidder ved de 3 elektroventiler til hhv. turbo, varm, der kan være en lille revne i disse så der ikke er nok vakuum til at aktivere ventilerne.
http://imgur.com/a/AP9BH

Min bil havde en lille revne i slangen til en elektroventil til kold indsugningsluft (se billede) der bevirkede at der ikke var vakuum nok til at aktivere turboen (det var en lang tur hjem fra Italien uden turbo). Fejlen var ikke periodisk, og motorlampen lyste ikke.
http://imgur.com/c9hKo3x

Hvis du har et vakuummeter kan du måle hvor meget undertryk elektroventilen til turboen forsynes med - det skal være omkring -0.8 bar. Du kan også måle udgangen fra elektroventil til turboen som skal være mellem 0 bar og -0.7 bar (fuld turbo). Biltema har et billigt vakuummeter: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Brandstoftrykmaler-2000016980/ og et T-stykke.
Du kan også spendere en vakuumpumpe og tilslutte den til slangen der går ned til turboen. Pump trykket til -0.7 bar og turbopositionen skal melde ca. 88% på PP2000.
Biltema vakuumpumpe: http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Varktoj-og-varkstedsudstyr/Testinstrument-og-Elektronik/Vakuumtesterbremseudluftningssat-2000022139/ - kan også bruges til bremseudluftning.


Johannes
Peugeot 307 2.0 T6 HDI SW
Redigeret af jop d. 26-06-2017 07:50
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
Hobbit77
Brugere

Antal indlæg: 55
Bopæl: Aalborg
Tilmeldt: 10.09.15
Lagt på d. 14-06-2016 08:28
Hej.
På min 307er var det føler på waste halløj der måtte skiftes.
Men syntes stadig der er for lidt guf i den.
Hva sker der hvis tallene ikke helt passer. Og evt hvordan justeres det ?

Mvh Frederik


NU 307 airvan 2.0HDI"RHR" 04
megane scenic 2.0aut 99
306 3d 1.4 98
xantia break 1.8 8v 96
xantia 1.6 8v 95
osv..
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
jop
Brugere

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 04.08.13
Lagt på d. 14-06-2016 13:01
Hvis føleren ikke er nogenlunde kalibreret vil det genere styringen af turbotrykket. Turbotryk reguleringen kører i 'open loop' mode ved mellembelastninger når EGR ventilen ikke er lukket, her sættes en turboposition som ECU'en har mappet. Reguleringen kører i 'closed loop' (kaskaderegulering) når EGR ventilen er lukket - her styres turbopositionen baseret på et tryk setpunkt og trykket målt med MAP sensoren. I det sidste tilfælde vil den nok ramme det ønskede tryk selvom føleren er lidt ude af kalibrering.

Aktuator og sensor kalibreres med vakuumpistol, mikrometer med vinkel-specialudveksling og voltmeter - en rimelig omstændelig procedure, hvor der kalibreres med shims (afstandsstykker) i forskellig tykkelse (0.2, 0.3, 0.5 og 0.7 mm) der placeres mellem aktuator-huset og beslaget. Ved -0.7 bar tryk til aktuatoren skal signalet fra føleren være 4.2 volt med styrestangen i yderstilling.

Men prøv eventuelt først med PP2000/DiagBox at læse hvordan følersignalet 'arbejder' mellem 0 og -0.7 bar. Her skulle følersignalet gå mellem 11% og 88%.


Johannes
Peugeot 307 2.0 T6 HDI SW
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
Hjallerup
Brugere

Antal indlæg: 184
Bopæl: Klokkerholm
Tilmeldt: 04.01.14
Lagt på d. 15-06-2016 15:44
Jeg har nu skiftet alle gummienderne på slangerne. Jeg kan nu ikke fremprovokere fejl ved belastning. Den kan dog stadig gå i stå, tænde motorlampen med fejl oo87. Jeg kan så pumpe 10 - 15 gange på håndpumpen, slukke lampen og køre videre. Når den stopper står der luft i slangen efter filtret. ca. 5 - 10 cm efter filtret er luft. men kan ikke finde nogen utæthed. Og det er kun ved studsen efter filtret. Jeg har stoppet og kikket en masse gange for at se om der er start på luft, men der er intet. Det må komme pludseligt, og så stopper den. Sidder der nogle o-ringe i studsene som kan skiftes? Nærmer sig tiden til Brussel med campingvogn smileysmileysmiley
lapphund.dk
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
Hjallerup
Brugere

Antal indlæg: 184
Bopæl: Klokkerholm
Tilmeldt: 04.01.14
Lagt på d. 15-06-2016 17:00
Job: hvad hedder det jeg skal indi på testeren, jeg er meget ny med tester. Jeg har haft bilen pårullefelt med tester på.det viste bare at den fint kan belastes uden fejl. Så det hjalp kun på vægten af min tegnebog smiley
lapphund.dk
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
Madsen2night
Brugere

Antal indlæg: 1
Bopæl: Voerså 9300 Sæby
Tilmeldt: 17.06.16
Lagt på d. 18-06-2016 09:32
Har problemer med peugeot 307 2.0 hdi 136 hk. Dej hakker gevaldigt når man køre op i fart alm. og når man har den fart man ønsker at køre bliver den ved med at hakke i det. Hvis man træder spederen i bund så kommer den som et lyn men så snart man slipper igen og finder farten begynder den igen at køre lidt op og ned i omdrejninger. Har været på værksted men de kan ikke udlæse nogen fejl eller finde ud af noget. det er som om turbotrykket variere. Nogen som kan hjælpe.
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
Ole S
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1609
Bopæl: Nordjylland
Tilmeldt: 29.06.11
Lagt på d. 18-06-2016 16:56
Hej Madsen
Velkommen til forum, hjælp får du sikkert, hvis du opretter et nyt emne, med dit problem


Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
jop
Brugere

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 04.08.13
Lagt på d. 16-07-2016 12:38
DiagBox måling af turbo position og setpunkt: Vælg motorstyring (HDI_SID803A), Standard parameter measurement /Air inlet circuit information. Se efter værdierne for Turbo position reference value og Turbo position repeat.

Vedr. luft i brændstofslange efter filter: Hvornår har du sidst skiftet brændstoffilter? Et næsten stoppet filter vil medføre luftbobler i slangen efter filteret og udsættere når der skal leveres op til 1600 bar til Common Rail (P0087). Der suges simpelthen falsk luft ind i slangen efter filteret hvis modstanden i filteret er for stor.


Johannes
Peugeot 307 2.0 T6 HDI SW
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
KlausF
Brugere

Antal indlæg: 5
Tilmeldt: 18.07.16
Lagt på d. 13-08-2016 13:59
Som jeg læser indlæggene her, er det samme problem jeg har på min 307 (RHR).
Når jeg kører med konstant hastighed, begynder trækkraften at variere.
Vacuum slanger er skiftet, og turbo sensor er skiftet.
Overvejer at lave en aftale i Hjallerup hos et firma der måske kan hjælpe
Forfatter RE: Taber stadig trækkraft. nu osse uden CV
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2224
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 13-08-2016 16:33
KlausF skrev:
Som jeg læser indlæggene her, er det samme problem jeg har på min 307 (RHR).
Når jeg kører med konstant hastighed, begynder trækkraften at variere.
Vacuum slanger er skiftet, og turbo sensor er skiftet.
Overvejer at lave en aftale i Hjallerup hos et firma der måske kan hjælpe

Prøv at tage stikket af til LMM, og kør en tur


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark