Peugeot Club Danmark
 Januar 24 2018 08:18:45
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 3
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,899
Nyeste bruger: Kenneth_85
Debatemner
Nyeste emne
P0202 dyse skiftet m...
panorama tag
Peugeot 206 S16 vil ...
307 sw uden bremsekr...
207 tænder selv lyset
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter Fejlkode, hvad kan det være
407Pug16
Brugere

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 06.04.15
Lagt på d. 15-11-2016 18:47
Hej

Min 407 1,6 hdi har fejl p0299, hvad kan det være ? Jeg er meget i tvivl
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
flimmer
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 123
Bopæl: Brønderslev
Tilmeldt: 14.03.15
Lagt på d. 15-11-2016 20:55
Hej.

Som jeg kan læse det, P0299 Turbo pressure regulator.
SID 803/EDC16C3. Turbo pressure regulation. Turbo pressure measured too low. Pressure range incorrect.

Ved ikke om du har en styring som hedder SID 803 eller EDC16C3.
Måske vakuum slangen som er utæt eller en defekt turbo?

Mvh


Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6
Peugeot 406 ST 2.0
Citroen ZX 1.6
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel
www.gl-flimmer.dk
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
407Pug16
Brugere

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 06.04.15
Lagt på d. 15-11-2016 21:05
Jeg er helt overbevist om det er EDC16C3 eftersom SID 803 er siemens med sienmens dyser osv,, alt i den her er Bosch også dyser... Men men, hvad betyder styringen omkring det?

Jeg tror ikke det er turbo, den har ikke engang kørt 80000km med den turbo, så måske vakuum slangen, du tænker det kunne være den fra turboen til magnetventilen ?
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
flimmer
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 123
Bopæl: Brønderslev
Tilmeldt: 14.03.15
Lagt på d. 15-11-2016 21:16
Muligt slangen eller en knækket rør.

Du kan se videoen, eller søg på flere

https://www.youtube.com/watch?v=qY14qDfQsn0


Peugeot Partner/Citroen Berlingo 1.6
Peugeot 406 ST 2.0
Citroen ZX 1.6
Nissan Primera 1.6
Nissan Cherry Turbo 1.5
Nissan Bluebird 2.0 diesel SW
Toyota Carina 2 2.0 diesel
Toyota LiteAce 2.0 diesel
www.gl-flimmer.dk
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2233
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 15-11-2016 21:56
Hvad med de her korte indsugnings slanger ved indsugningen, er de hele da de har det med at gå til på en 1.6 hdi ?


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
407Pug16
Brugere

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 06.04.15
Lagt på d. 16-11-2016 05:22
Du mener de trykslanger efter turbo ?
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2233
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 16-11-2016 17:16
ja dem det er ca 10 cm lange.
Det kan også være en af vacuum ventileren, altså dem der styre den variable geometri på turboen, eller en af de 2 andre der styre spjældene i indsugningen


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
407Pug16
Brugere

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 06.04.15
Lagt på d. 16-11-2016 18:08
På sådan en 1,6 hdi er der ikke kun en vacuum ventil ? Mener kun der er den der sidder på bagsiden af motoren hen mod tandremmen.. jeg kan høre den klikker når jeg aktivere den med tester.

Nå har er hvad jeg har gjort:
Den lille slange "bypass" slangen så lidt mørnet ud, men jeg kunne ikke så der var hul i den, men den blev skiftet.
MAP sensoren er skiftet.
De to spjælde er tjekket via tester, de aktiveres fint.
Der var en lille skrue ved turboen der ikke var ordentlig spændt, det er den nu.

Og nu er det så mørkt at jeg ikke kan lave mere på parkeringspladsen, så jeg vender lige tilbage i morgen om ref værdien og den målte værdi passer overens smiley

Er det ikke rigtig nok at den der hedder turbo pressure valve er MAP sensoren ?
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2233
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 16-11-2016 21:59
407Pug16 skrev:
På sådan en 1,6 hdi er der ikke kun en vacuum ventil ? Mener kun der er den der sidder på bagsiden af motoren hen mod tandremmen.. jeg kan høre den klikker når jeg aktivere den med tester.

Nå har er hvad jeg har gjort:
Den lille slange "bypass" slangen så lidt mørnet ud, men jeg kunne ikke så der var hul i den, men den blev skiftet.
MAP sensoren er skiftet.
De to spjælde er tjekket via tester, de aktiveres fint.
Der var en lille skrue ved turboen der ikke var ordentlig spændt, det er den nu.

Og nu er det så mørkt at jeg ikke kan lave mere på parkeringspladsen, så jeg vender lige tilbage i morgen om ref værdien og den målte værdi passer overens smiley


Er det ikke rigtig nok at den der hedder turbo pressure valve er MAP sensoren ?

Nej det er forkert, MAP sensoren måler luftmængden ved manifolden, og arbejder sammen med LMM

turbo pressure valve, det er sådan en brun kan være sort, som afbilledet på linket [url]https://www.google.dk/search?q=turbo+pressure+valve+1.6+hdi&rls=com.microsoftsmileya-DK:IE-ContextMenu&rlz=1I7ACAW_daDK711&biw=1680&bih=850&tbm=isch&imgil=qffz0c8LSQrdJM%253A%253B8Ah53lEwqFtxvM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.ebay.ie%25252Fsch%25252Fi.html%25253F_sop%2525253D1%25252526_nkw%2525253Dpeugeot%2525252B407%2525252Bhdi%2525252Bturbo%2525252Bsolenoid&source=iu&pf=m&fir=qffz0c8LSQrdJM%253A%252C8Ah53lEwqFtxvM%252C_&usg=__XpVSrM_tl6o8QouOUgQMvRFfvD0%3D&ved=0ahUKEwi79Nq6lK7QAhXFDCwKHYqiD0IQyjcIJA&ei=g8csWPumIMWZsAGKxb6QBA#imgrc=qffz0c8LSQrdJM%3A[/url]


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Fejlkode, hvad kan det være
407Pug16
Brugere

Antal indlæg: 19
Tilmeldt: 06.04.15
Lagt på d. 17-11-2016 08:07
Hmm okay,, okay det er nok det jeg bliver snydt af så.

Når jeg måler værdien for turbo pressure valve, de live parameter jeg får her er cirka 150 mbar under referenceværdien når motoren er i omdrejninger, i tomgang står den pænt.. jeg tænker det er det der giver mig P0299.. Men men, hvad fortæller de live parameter mig?
Som jeg forstår dig så er "turbo pressure valve" den som jeg kalder magnetventilen? er det den vi er ude i, eller er det nogle af de små vacuum slanger, måske beholderen, eller måske pumpen ? smiley
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark