Peugeot Club Danmark
 Januar 19 2018 06:53:49
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 6
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,891
Nyeste bruger: simonlindberg
Debatemner
Nyeste emne
Skæv trækaksel?
Reservedels liste pe...
For lidt lys på bilen
aktivering af ekstra...
2.0 HDI med P2125 Ai...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163
JacobJ
Brugere

Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 26.09.17
Lagt på d. 26-09-2017 21:05
Mit første opslag starter med en lidt kedelig fejl...

Jeg har en 508 2,0hdi 163hk fra 2011 der er chippet(Landberg fil), dette kørte også fint den første måneds tid.
Derefter begyndte den at melde fejl på at maks ladetryk er overskredet (dette sker ved 2bar, og bilen er progrmmeret til ca 1,65bar (std. skulle være 1,1bar)) Landberg tror måske det er for stort modtryk i dpf der kan være skyld i det(km stand ca 185.000). Lige inden jeg så skifter det når den også af melde fejl på det. modtrykket er efter udskiftning ok, men fejlen er der stadig..
Jeg har efterfølgende skiftet:
turbo tryks ventil(solenoid) og MAP sensor - dette hjalp heller ikke..
derefter renser jeg så vnt'en i turboen(afmonteret og helt adskilt (km ca. 200.000)) dette hjælper på kørbarheden ved lave omdr. men fejlen er der fandme endnu....

Jeg oplever også engang imellem en del turbotøven ved gear skift.

Der er lavet egr-off sammen med tuningen, men ikke sat nogen blindplade i, kan dette være skyld i problemet, hvis den måske kan stå lidt åben?? kan høre at den kører engang imellem når jeg slukker bilen.

Er der nogle der har oplevet noget lignende? eller har et bud på problemet?
Eller generelt bare har mega dårlig erfaring med at obd tune sådan en bil?

VH. en ellers meget glad Peugeot 508 bruger smiley


Peugeot 508 SW 2,0hdi 163
Chippet fra 167hk - 367nm til 190hk - 424nm
Forfatter RE: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2229
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 26-09-2017 23:52
Hvad med luft og dieselfilter?
Der sidder 2 vakuum ventiler nede på A/C pumpen (hvis det er det er det samme som på 138hp motoren) de kan godt finde på at hænge,
og vakuum slangeren kan godt finde på at blive sprøde med tiden og revne, så der ikke er nok vakuum til diverse ventiler og spjæld


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163
JacobJ
Brugere

Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 26.09.17
Lagt på d. 27-09-2017 16:08
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på smiley på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.


Peugeot 508 SW 2,0hdi 163
Chippet fra 167hk - 367nm til 190hk - 424nm
Forfatter RE: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163
jb
Brugere

Antal indlæg: 307
Bopæl: 4600
Tilmeldt: 29.04.08
Lagt på d. 28-09-2017 17:53
JacobJ skrev:
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på smiley på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.


Har 508 2.0 Allure 163 hk Sedan, den er også chippet har pt. ingen problemer.
km. 120.000


3008 2.0 Allure Bluehdi
Redigeret af jb d. 28-09-2017 17:59
Forfatter RE: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163
JacobJ
Brugere

Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 26.09.17
Lagt på d. 28-09-2017 19:18
jb skrev:
JacobJ skrev:
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på smiley på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.


Har 508 2.0 Allure 163 hk Sedan, den er også chippet har pt. ingen problemer.
km. 120.000



De kører virkelig godt med en chip! min driller desværre bare.. hvem har chippet din?


Peugeot 508 SW 2,0hdi 163
Chippet fra 167hk - 367nm til 190hk - 424nm
Forfatter RE: Max ladetryk overskredet - Peugeot 508 2,0hdi 163
jb
Brugere

Antal indlæg: 307
Bopæl: 4600
Tilmeldt: 29.04.08
Lagt på d. 30-09-2017 09:39
JacobJ skrev:
jb skrev:
JacobJ skrev:
Der sidder et K&N insats filter i, og bilen var til service lige før problemet opstod, hvor den fik nyt dieselfilter.
det er ikke samme model motor som i en 407 hvis det er den model du tænker på smiley på min model sidder de bagpå motoren. Men jeg har fået tjekket vacum systemet ved min mekanikker(det gør ondt når man selv er uddannet mekanikker) og det skulle være iorden.


Har 508 2.0 Allure 163 hk Sedan, den er også chippet har pt. ingen problemer.
km. 120.000


De kører virkelig godt med en chip! min driller desværre bare.. hvem har chippet din?


http://www.bestchip.dk/

Har selv mont. den.


3008 2.0 Allure Bluehdi
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark