Peugeot Club Danmark
 Januar 18 2018 19:01:02
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 8
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,891
Nyeste bruger: simonlindberg
Debatemner
Nyeste emne
Skæv trækaksel?
For lidt lys på bilen
2.0 HDI med P2125 Ai...
aktivering af ekstra...
Diagbox/Lexia/PP2000...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter 307 1,6 Hdi (90hk) med issues..
Hinsir
Brugere

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 07.12.17
Lagt på d. 07-12-2017 22:43
Hejsa (og undskyld for romanen)

Jeg købte i august en brugt 307 stationcar fra 2005 med 220.000 på tælleren. Alt var godt i starten og den forhandler jeg købte den af, sagde at han havde givet den service, hvilket så viste sig at være løgn.

Efter en måneds tid med bilen fik jeg nemlig "Oil pressure too low". Tog bilen til Peugeot-forhandler, der gav den en service (stoler ikke på ham, jeg købte den af, så jeg orkede ikke at køre garanti på det. D'oh!...). Dette var tiltrængt, da oliefilteret ifølge mekanikeren var stoppet til med sort slam (er godt bekendt med 1,6'erens tilbøjeligheder til olie-issues, desværre). Inden den begyndte på "oil pressure too low", havde jeg godt fornemmet, at den til tider lød som om den fik lidt for lidt olie i topstykket, men ikke noget vild slemt.

Nå, men den fik et service, hvilket gjorde en vanvittig forskel. Den var mere støjsvag og gik bedre end da jeg købte den. Så langt, så godt. Efter 10 mins kørsel ud fra mekanikeren, får jeg "Anti-pollution faulty", hvilket aldrig før var sket. En hurtig søgning og snak med Peugeot, gjorde det klart, at dette er et typisk, og svært diagnosticerbart problem. Jeg fik at vide, at jeg bare skulle køre i den, og at det nok ville gå væk. Over den sidste måneds tid er "anti-pollution faulty" kommet og gået, dog har den været der det meste af tiden (Måske 5-800 km med lampe og bip, derefter et par hundrede uden, derfter kommer det tilbage).

Nu til sagens kerne: Den sidste uges tid, har jeg igen fået "oil pressure too low", typisk ved start og så on/off mens jeg kører. En hurtig udkobling og tryk på speederen får det til at gå væk, men det er jo ikke holdbart. Derudover lyder den igen som om den får for lidt olie i toppen, eller som om der er noget sand i et kugleleje (i mangel af bedre beskrivelse), især hvis jeg har kørt noget tid med ca. 2-2500 omdr. og så holder stille for rødt. Når den kommer i tomgang, kommer varslet "oil pressure too low", men kun nogle gange. Den lyder som om den få for lidt olie når omdrejningerne falder, og når den så har holdt stille et par sekunder, forsvinder raslelyden igen.

Er der nogen idéer til, hvad det kan være? Jeg frygter, det værste, for jeg synes ikke det lugter af dårligt olietryksmåler. I så fald burde jeg ikke kunne høre forskel. Kan det være oliepumpen? Eller værre, den berygtede totale tilsmudsning af hele oliesystemet? Ethvert input er stærkt værdsat!

På forhånd tak.

E: Jeg glemte at skrive et par ting.

-Den er uden partikelfilter.
-Olielampen ikke tændt når der kommer olietryksvarsel. Det gjorde den inden jeg fik skiftet olie.
-Derudover er serviceintervallampen lige begyndt at lyse i dag, selvom der var over 13.000 km. til service ifølge computeren i går. Nu siger den -100...
Redigeret af Hinsir d. 07-12-2017 22:55
Forfatter RE: 307 1,6 Hdi (90hk) med issues..
Jack M
Brugere

Antal indlæg: 893
Bopæl: Randers og Aalborg
Tilmeldt: 21.11.12
Lagt på d. 08-12-2017 08:18
Det første jeg overhovedet ville gøre er at tage bundkaret af, rense det og skifte oliesien, herefter vil jeg hælde en tynd olie på samt en motor/olie rens, Bell ADD 3 eksempelvis,, lad den stå og hakke i tomgang i 20-30 minutter og så lave et olieskift mere..

Hvad antipollution angår så skal du have tester på, det er ikke en særlig svær fejl den kan bare dække over mange ting så man skal kende p nr, det er også vigtigt.. alt efter hvor du kommer fra kan det være der er nogle der kan hjælpe med dette


Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
- Fejludlæsning, nulstilling mv.
- Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
- Bundkar modificering i 1,6HDI
- Service.
- Reservedele til fornuftig pris.
- Reparationer eller andet, spørg smiley
Forfatter RE: 307 1,6 Hdi (90hk) med issues..
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2225
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 08-12-2017 12:16
Jeg tænker at det et oliepumpen der er defekt eller tilstoppet pga af alt slammet


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: 307 1,6 Hdi (90hk) med issues..
Hinsir
Brugere

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 07.12.17
Lagt på d. 16-12-2017 10:48
En lille update, til hvem der måte være interesseret:

Det var ganske rigtig sket en total tilstopning af oliesystemet. Har haft bilen på værksetd, de gav den en oilerens og har haft bundkarret af for at skifte sierne til oliepumpen. Spinder som en mis nu! Og "Antipollution faulty" er også gået væk, så til alle dem, der også oplever "Antipollution faulty", kunne det måske være værd at underøge, om det var olierelateret.

God jul!
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark