Peugeot Club Danmark
 Januar 16 2018 08:53:49
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 11
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,884
Nyeste bruger: Peugeot307airvan
Debatemner
Nyeste emne
Engine management sy...
Selealarm på bagsæde...
Automat gear Peugeot...
Peugeot 307 air van ...
startspærre 307
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Forfatter RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
silverfox
Brugere

Antal indlæg: 1417
Lagt på d. 06-02-2013 21:45
@jjesp:
Det er afgørende at man bruger den rigtige olie!
Den eneste 100% rigtige og eneste PSA godkendte olie er Total. Castrol, BP, Staoil osv. laver alle olier som opfylde de samme industrielle standarder. De kan for så vidt være lige så gode. De er bare ikke godkendte.

@Strada:
Som KHJ siger; 1,4 er en ældre konstruktion. Jeg er i øvrigt ikke mekaniker, det har jeg aldrig hævdet.
Hvor får du de 1900 turboer fra? Der blev sagt i indslaget at der var solgt 1800 turboer. Ved du hvor mange af de turboer der ligger på lager hos en grossist? Jeg ved at mange af de frie værksteder kvajer sig når de skifter turbo ved ikke at følge den vejledning som fås fra eks. Peugeot eller FTZ.
Derfor sælges der så mange turboer. I det første Kontant afsnit om 1,6 HDi sagde FTZ repræsentanten netop at de havde vildt mange reklamationer.
Har du selv læst den service info du vedlægger? Der står jo netop at turboen fejler, såfremt den korrekte procedure for udskiftning ikke følges.Du vil da ikke, i ramme alvor, klandre Peugeot for at udstyre deres værksteder med den nødvendige info?

Den FDM tekniker der blev interviewet i Kontant har tidligere arbejdet i Peugeot Dks Tekniske afdeling. Hvis han mente at der var et graverende, generelt problem med den motor ville han da nok have informeret sine kære medlemmer om det?
morgan
Brugere

Antal indlæg: 859
Bopæl: Præstø
Lagt på d. 06-02-2013 21:57
strada skrev:
Mekanikere bakker bilkunder op
04. feb. 2013 12.48 Kontant

Det er væltet ind med henvendelser, siden Kontant for to uger siden viste, at motoren i op mod 93.000 biler risikerer at bryde sammen alt for tidligt. Nu viser det sig, at hundredvis af landets mekanikere mener, at motoren er fejlkonstrueret.

Tirsdag aften sætter DR1 fokus på velfærddebatten, men du kan stadig se med på Kontant lige efter TV-avisen kl. 21:55

Vært: Jakob Krogh

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2013/02/04122654.htm

Kontant mig I RØVEN.
Konen skulle op og ha sporet bil, og Peugeot snakkede om "kontant" og turbo, så de gik amok på min bil.. De skiftede 2 flammeskiver, motor olie osv... Det blev 3500,- kr...

Hvaf F.. har motor olien med flammeskiver.??????

Det skulle tage ca 30 min. Min kone gik i næsten 5 timer med min søn på 8 mdr og ventede på bilen...

Bilen skulle kun spores..............smiley

Nu har jeg være oppe og handle og bilen er ikke sporet. Når jeg holder rette lige så kører jeg i grøften.

Er syglig tosset på PeuGeot N......
Redigeret af morgan d. 06-02-2013 21:58
morgan
Brugere

Antal indlæg: 859
Bopæl: Præstø
Lagt på d. 06-02-2013 22:13
silverfox skrev:
@jjesp:
Det er afgørende at man bruger den rigtige olie!
Den eneste 100% rigtige og eneste PSA godkendte olie er Total. Castrol, BP, Staoil osv. laver alle olier som opfylde de samme industrielle standarder. De kan for så vidt være lige så gode. De er bare ikke godkendte.

@Strada:
Som KHJ siger; 1,4 er en ældre konstruktion. Jeg er i øvrigt ikke mekaniker, det har jeg aldrig hævdet.
Hvor får du de 1900 turboer fra? Der blev sagt i indslaget at der var solgt 1800 turboer. Ved du hvor mange af de turboer der ligger på lager hos en grossist? Jeg ved at mange af de frie værksteder kvajer sig når de skifter turbo ved ikke at følge den vejledning som fås fra eks. Peugeot eller FTZ.
Derfor sælges der så mange turboer. I det første Kontant afsnit om 1,6 HDi sagde FTZ repræsentanten netop at de havde vildt mange reklamationer.
Har du selv læst den service info du vedlægger? Der står jo netop at turboen fejler, såfremt den korrekte procedure for udskiftning ikke følges.Du vil da ikke, i ramme alvor, klandre Peugeot for at udstyre deres værksteder med den nødvendige info?

Den FDM tekniker der blev interviewet i Kontant har tidligere arbejdet i Peugeot Dks Tekniske afdeling. Hvis han mente at der var et graverende, generelt problem med den motor ville han da nok have informeret sine kære medlemmer om det?

Silverfox.. Det passer ikke.....Der behøver ikke stå Castoil, BP og stat oil på listen... Der findes andre mærker der er mindst lige så gode... bare de overholder ACEA-normen.. så fis og en hornlygte...
Siden hvornår er Statoil blevet godkend.??????? Der er altid blevet sagt at "man bruger "ikke" statoil produkt på Peugeot"........

Jeg køber motorolie til 150 kr L. og det er en 5/30 C2 olie.
Redigeret af morgan d. 06-02-2013 22:21
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Lagt på d. 06-02-2013 22:53
Han skriver heller ikke statoil er godkendt hvis du læser efter

Godkendte olie er Total. Castrol, BP, Staoil osv. laver alle olier som opfylde de samme industrielle standarder. De kan for så vidt være lige så gode. De er bare ikke godkendte.

men jeg er enig at de andre olier er gode produkter men de er ikke testet og godkendt af peugeot
jjesp
Brugere

Antal indlæg: 18
Bopæl: Allerød
Lagt på d. 06-02-2013 23:28
KHJ skrev:
men jeg er enig at de andre olier er gode produkter men de er ikke testet og godkendt af peugeot

Hvorfor er det så at jeg skal gå til en autoriseret Peugeot forhandler, når så mange af dem ikke bruger Total?

I virkeligheden kan min turbo stå af inden for garantiperioden, og så vil Peugeot Danmark sige at det er bare ærgerligt for jeg har brugt en olie der ikke er godkendt af Peugeot. Så skal jeg køre sagen mod min Peugeot forhandler, men de henviser jo importøren, hver gang der er problemer med min bil, "Desværre -, importøren har sagt at her dækker garantien ikke."

Egentlig når jeg tænker på det er det rystende. Jeg har haft min bil i lidt over et år, og mindst 3 gange er jeg gået chokeret fra min forhandler over den dårlige service de har....

Med mine to tidligere Avensis'er og min Octavia har der aldrig været problemer. Jeg har endda fået en ny motor skiftet gratis efter 4 år og 110.000 km på en af Avensis'erne, da den havde kendt fejl....
strada
Brugere

Antal indlæg: 82
Lagt på d. 07-02-2013 14:29
silverfox skrev:
Jeg er i øvrigt ikke mekaniker, det har jeg aldrig hævdet.

Det kan godt være du ikke er mekaniker. Men du forsvarer altid Peugeot med næb og klør lige meget hvor meget de har dummet sig. I de situationer betragter jeg dig som indhabil p.g.a. dit tydelige Peugeot tilhørs forhold.

Spørgsmålet går jo ikke på at klandre Peugeot for at udstyre deres værksteder med den nødvendige info.

Spørgsmålet går på at Peugeot udsender en Service Bulletin med overskriften, Critical Instructions - og efterfølgende siger at det ikke drejer sig om en generel fejl, så at en indkaldelse for at rette op på konstruktions fejlen ikke er nødvendigt. Det hænger slet ikke sammen når det er en kendt fejl.

Hvorfor brænder en 1,6 HDI motor sammen pga. turbo problemer efter 90.000 km og garantiens udløb og som er passet med korrekt service eftersyn på et Peugeot værksted, som eksemplet i Kontant ? Peugeot ejeren måtte i 1ste omgang selv betale 50.000 kr. for en ny motor og efter lang tids tovtrækkeri (som sædvanlig med Peugeot Danmark) endte det med at Peugeot Danmark indviligede i at betale halvdelen. Efter få uger brænder turboen så sammen igen. Hvordan syntes du selv det passer med det du skriver, at der ingen risiko er og intet at bekymre sig om ?? Peugeot Danmarks KUNDE SERVICE er elendig og berygtet i mange Peugeot ejeres øjne. Men I lever stadigvæk af tilfredse kunder siger I ?? Det hænger bare ikke sammen. I kunne lære meget af TOYOTA, som har en helt anden indgangs vinkel til SERVICE. Som sagt, jeg løber aldrig mere en risiko ved at købe Peugeot med den manglende SERVICE mange af Peugeot Danmarks kunder har oplevet.

Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Redigeret af strada d. 07-02-2013 17:29
KHJ
Brugere

Lagt på d. 07-02-2013 19:47
jjesp skrev:
KHJ skrev:

Hvorfor er det så at jeg skal gå til en autoriseret Peugeot forhandler, når så mange af dem ikke bruger Total?

I virkeligheden kan min turbo stå af inden for garantiperioden, og så vil Peugeot Danmark sige at det er bare ærgerligt for jeg har brugt en olie der ikke er godkendt af Peugeot. Så skal jeg køre sagen mod min Peugeot forhandler, men de henviser jo importøren, hver gang der er problemer med min bil, "Desværre -, importøren har sagt at her dækker garantien ikke."

Egentlig når jeg tænker på det er det rystende. Jeg har haft min bil i lidt over et år, og mindst 3 gange er jeg gået chokeret fra min forhandler over den dårlige service de har....

Med mine to tidligere Avensis'er og min Octavia har der aldrig været problemer. Jeg har endda fået en ny motor skiftet gratis efter 4 år og 110.000 km på en af Avensis'erne, da den havde kendt fejl....

Hvis der opstår fejl er det forhandleren der skal varetagen skaden , du bliver ikke bedt om at gå til importøren , og hvis dit værksted bruger noget andet olie er det værkstedets problem det kan aldrig blive dit du sætter bilen ind til nogen der har forstand på de ting uden du bør have noget indsigt i mekanik hvis du skal have styr på alle de ting kunne du lige så godt lave bilen selv

Nu ved jeg ikke hvor det værksted du bruger ligger i forhold til hvor du bor men du er frit stillet med at bruge et andet
KHJ
Brugere

Lagt på d. 07-02-2013 20:07
strada skrev:
silverfox skrev:
Jeg er i øvrigt ikke mekaniker, det har jeg aldrig hævdet.

Det kan godt være du ikke er mekaniker. Men du forsvarer altid Peugeot med næb og klør lige meget hvor meget de har dummet sig. I de situationer betragter jeg dig som indhabil p.g.a. dit tydelige Peugeot tilhørs forhold.

Spørgsmålet går jo ikke på at klandre Peugeot for at udstyre deres værksteder med den nødvendige info.

Spørgsmålet går på at Peugeot udsender en Service Bulletin med overskriften, Critical Instructions - og efterfølgende siger at det ikke drejer sig om en generel fejl, så at en indkaldelse for at rette op på konstruktions fejlen ikke er nødvendigt. Det hænger slet ikke sammen når det er en kendt fejl.

Hvorfor brænder en 1,6 HDI motor sammen pga. turbo problemer efter 90.000 km og garantiens udløb og som er passet med korrekt service eftersyn på et Peugeot værksted, som eksemplet i Kontant ? Peugeot ejeren måtte i 1ste omgang selv betale 50.000 kr. for en ny motor og efter lang tids tovtrækkeri (som sædvanlig med Peugeot Danmark) endte det med at Peugeot Danmark indviligede i at betale halvdelen. Efter få uger brænder turboen så sammen igen. Hvordan syntes du selv det passer med det du skriver, at der ingen risiko er og intet at bekymre sig om ?? Peugeot Danmarks KUNDE SERVICE er elendig og berygtet i mange Peugeot ejeres øjne. Men I lever stadigvæk af tilfredse kunder siger I ?? Det hænger bare ikke sammen. I kunne lære meget af TOYOTA, som har en helt anden indgangs vinkel til SERVICE. Som sagt, jeg løber aldrig mere en risiko ved at købe Peugeot med den manglende SERVICE mange af Peugeot Danmarks kunder har oplevet.

Fordi der kommer en serviceinfo ud på en repration hvordan du skal håndtere en turbo hvis den står af er ikke lig med det et generelt problem der findes reprationsinfo og håndbøger på alt
silverfox
Brugere

Antal indlæg: 1417
Lagt på d. 07-02-2013 20:47
@strada:
Du kan da ikke kalde mig inhabil bare fordi jeg er uenig med dig? Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg arbejder hos en Peugeot forhandler. Tværtimod.
Jeg kommer med indlæg herinde baseret på min viden om Peugeot. Men det er åbenbart diskvalificerende?
I øvrigt er den motorreparation til 50.000 du refererer til, en Citroen. Så det kan du heller ikke klandre Peugeot for.
Desuden kan det omtalte motorhavari skyldes at indsprøjtningsdyserne har været utætte. Det ville forklare hvorfor også motoren skulle skiftes. Jeg har aldrig set en Peugeot der skulle have ny motor pga. dårlig smøring af turboen.
Byb75
Brugere

Antal indlæg: 8
Lagt på d. 07-02-2013 21:32
Hej. Hvor har I fra at det kun er Total der godkendt motorolie til Peugeot?
KHJ
Brugere

Lagt på d. 07-02-2013 23:35
silverfox skrev:
@strada:
Du kan da ikke kalde mig inhabil bare fordi jeg er uenig med dig? Jeg har aldrig lagt skjul på, at jeg arbejder hos en Peugeot forhandler. Tværtimod.
Jeg kommer med indlæg herinde baseret på min viden om Peugeot. Men det er åbenbart diskvalificerende?
I øvrigt er den motorreparation til 50.000 du refererer til, en Citroen. Så det kan du heller ikke klandre Peugeot for.
Desuden kan det omtalte motorhavari skyldes at indsprøjtningsdyserne har været utætte. Det ville forklare hvorfor også motoren skulle skiftes. Jeg har aldrig set en Peugeot der skulle have ny motor pga. dårlig smøring af turboen.

Der er noget underligt ved den bil , først får den ny motor og senere går turboen , hvis der er kommet ny motor i er den ren i oliekanalerne hvorfor skulle turboen så bryde ned igen der er noget der ikke stemmer , og ja det var en C5
strada
Brugere

Lagt på d. 08-02-2013 08:58
En af de andre uheldige bilejere er maskinchef Jørgen Grunert Pedersen, som privat kører i en Peugeot med den omtalte 1,6 liter dieselmotor. I april 2012 brød turboen sammen. Da er bilen 2 år og 4 måneder gammel og har kørt 90.000 km.

Regningen lød på 18.000 kroner. Forhandleren valgte at dække halvdelen per kulance - altså af venlighed - fordi bilen var så ny. De resterende 9000 kroner forsøgte Jørgen Pedersen at få Peugeot Danmark til at dække. Men Peugeot afviste med henvisning til, at garantien var udløbet. Det undrer og ærgrer Jørgen Grunert Pedersen:

- Normalt vil fabrikanterne sende et eller andet service letter ud for at sige: Venligst kære kunde, kom ind, så skifter vi den motor, fordi vi har oplevet, at der er et problem.

Men der kommer jo ingen ting her, selv om at selv folk, der har ringe forstand på det her, kan se, at der er et problem med det her. Så er der jo ingen, der reagerer på det, og det er jo det, der er meget kritisabelt, siger Jørgen Grunert Pedersen til Kontant.

Hos Peugeot Danmark afviser informationschef Hanne Langsig Sørensen, at der er tale om et generelt problem med motoren.

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2013/02/05170144.htm

Udsendelserne kan iøvrigt ses på DR/Kontants hjemmeside.

Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Redigeret af strada d. 08-02-2013 09:01
jjesp
Brugere

Lagt på d. 08-02-2013 11:40
KHJ skrev:
Hvis der opstår fejl er det forhandleren der skal varetagen skaden , du bliver ikke bedt om at gå til importøren

Hver gang jeg har haft et garantiproblem med min Peugeot, har min forhandler altid brugt importøren for at se om de vil gøre noget ved det.

F.eks. havde jeg et periodisk motorstyringsproblem der gjorde at bilen begyndte at hoppe og danse og al motorkraft forsvandt når den skulle trække. Dette var så slemt at man måtte stoppe bilen, og kunne fortsætte flere dage før det forsvandt. Problemet kom og gik, og er nu forsvundet af sig selv - måske. Men forhandleren kunne ikke læse fejlen i computeren. Den eneste fejl var at temperaturmåleren på partikelfilteret havde meldt at partikelfilteret havde været varmt. Her blev importøren spurgt, og de anbefalede et skift af - temperaturmåleren..... Altså symptombehandling.

Jeg spurgte forhandleren hvorfor man ikke kiggede lidt på luftreguleringen, da det mere virkede som et generelt problem med blandingen. Det var de enige i, men hvis ting skulle laves under garantien, måtte man kun lave det computeren meldte. Hvis dette ikke hjalp, kunne man efterfølgende - efter aftale med importøren - lave videre fejlsøgning. Ellers skulle forhandlerne selv bekoste reparationen.

Det er da latterligt.....
strada
Brugere

Lagt på d. 08-02-2013 14:08
strada skrev:
En af de andre uheldige bilejere er maskinchef Jørgen Grunert Pedersen, som privat kører i en Peugeot med den omtalte 1,6 liter dieselmotor. I april 2012 brød turboen sammen. Da er bilen 2 år og 4 måneder gammel og har kørt 90.000 km.

Regningen lød på 18.000 kroner. Forhandleren valgte at dække halvdelen per kulance - altså af venlighed - fordi bilen var så ny. De resterende 9000 kroner forsøgte Jørgen Pedersen at få Peugeot Danmark til at dække. Men Peugeot afviste med henvisning til, at garantien var udløbet. Det undrer og ærgrer Jørgen Grunert Pedersen:

- Normalt vil fabrikanterne sende et eller andet service letter ud for at sige: Venligst kære kunde, kom ind, så skifter vi den motor, fordi vi har oplevet, at der er et problem.

Men der kommer jo ingen ting her, selv om at selv folk, der har ringe forstand på det her, kan se, at der er et problem med det her. Så er der jo ingen, der reagerer på det, og det er jo det, der er meget kritisabelt, siger Jørgen Grunert Pedersen til Kontant.

Hos Peugeot Danmark afviser informationschef Hanne Langsig Sørensen, at der er tale om et generelt problem med motoren.

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2013/02/05170144.htm

Udsendelserne kan iøvrigt ses på DR/Kontants hjemmeside.

Jeg har i en mail spurgt Peugeot Danmark hvorfor de ikke dækker alle omkostninger ved ovenstående defekt, hvor bilen er 2 år og 4 mdr. gammel. Deres svar er:

Den omtalte kunde har betalt kr. 8.531,- for en reparation som ellers ville have kostet over kr. 18.000,-. Vi har altså hjulpet med kr. 10.000,- i dette tilfælde - det er derfor ikke rigtigt, at Peugeot Danmark har afvist af dække.

Bilen har kørt næsten 100.000 km med denne turbo da den gik i stykker.

Dækningen kan sammenlignes med den dækning, du får fra dit forsikringsselskab, hvis du får en skade der ødelægger et dæk.

Taksatoren måler dækmønsteret på din bil, og hvis dækket er slidt halvt ned, får du betalt et halvt dæk over forsikringen - men må selv betale for den halvdel du har slidt.

Garantien på denne bil var udløbet, og det er derfor et udtryk for omsorg for vores kunder, at der er ydet kr. 10.000,- i tilskud til denne sag.

larsK
Brugere

Antal indlæg: 677
Bopæl: Kbh S
Lagt på d. 08-02-2013 16:00
kan stadig ikke sige andet end at det er en formidable motor, hos os har vi som sagt kun skiftet 3 turboer i 2012 i de 2 tilfælde skyldes det at personen ikke har overholdt service..

kan ikke se hvorfor folk skal brokke sig over tingene når de ikke selv passer på deres ting..!

hvis folk bare for serviceret deres bil efter hensigten så er der ikke noget galt..

ERGO DET ER DERES EGEN FEJL BASTA!!!!!!
strada
Brugere

Lagt på d. 08-02-2013 16:12
larsK skrev:
kan stadig ikke sige andet end at det er en formidable motor, hos os har vi som sagt kun skiftet 3 turboer i 2012 i de 2 tilfælde skyldes det at personen ikke har overholdt service..

kan ikke se hvorfor folk skal brokke sig over tingene når de ikke selv passer på deres ting..!

hvis folk bare for serviceret deres bil efter hensigten så er der ikke noget galt..

Maskinchefen i ovennævnte eksempel har netop overholdt alle service hos et autoriseret Peugeot værksted. Din hypotese passer altså ikke og jeg kan finde flere eksempler. Kig på Kontants hjemmeside nederst med kunder der har overholdt alle service. http://www.dr.dk/DR1/kontant/2013/02/05170144.htm

Redigeret af strada d. 08-02-2013 18:06
Ole S
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1609
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 08-02-2013 16:44
larsK skrev:

Hej Lars
Nu ved jeg ikke om du har fulgt udsendelserne, og de to tråde der har været om emnet, men hvis du har, vil du vide at helt så enkelt hænger tingene ikke sammen.

Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002
KHJ
Brugere

Lagt på d. 08-02-2013 19:41
jjesp skrev:
KHJ skrev:
Hvis der opstår fejl er det forhandleren der skal varetagen skaden , du bliver ikke bedt om at gå til importøren

Hver gang jeg har haft et garantiproblem med min Peugeot, har min forhandler altid brugt importøren for at se om de vil gøre noget ved det.

F.eks. havde jeg et periodisk motorstyringsproblem der gjorde at bilen begyndte at hoppe og danse og al motorkraft forsvandt når den skulle trække. Dette var så slemt at man måtte stoppe bilen, og kunne fortsætte flere dage før det forsvandt. Problemet kom og gik, og er nu forsvundet af sig selv - måske. Men forhandleren kunne ikke læse fejlen i computeren. Den eneste fejl var at temperaturmåleren på partikelfilteret havde meldt at partikelfilteret havde været varmt. Her blev importøren spurgt, og de anbefalede et skift af - temperaturmåleren..... Altså symptombehandling.

Jeg spurgte forhandleren hvorfor man ikke kiggede lidt på luftreguleringen, da det mere virkede som et generelt problem med blandingen. Det var de enige i, men hvis ting skulle laves under garantien, måtte man kun lave det computeren meldte. Hvis dette ikke hjalp, kunne man efterfølgende - efter aftale med importøren - lave videre fejlsøgning. Ellers skulle forhandlerne selv bekoste reparationen.

Det er da latterligt.....

Hvis det er en repration i bilens garantiperiode skal man ikke spørge importøren om de vil gøre noget ved det , og hvis der er fejl på noget uanset hvad der har med motorstyring at gøre laver man det først .

så ser man i parameter om der er noget der måler en forkert værdi , det bliver nemli ikke lagt som fejl , f.eks en vandtemp føler der viser minus 40 gr på en sommerdag med 32 gr lægges ikke som fejl i motorstyring for teoretisk kan det lade sig gøre motoren opfører sig bare derefter det går bare ikke i den høje temp så mange fejl ses i parameter uden der er fejl på det for det viser jo et eller andet og så virker komponenten bare ikke rigtigt
jjesp
Brugere

Lagt på d. 09-02-2013 00:46
KHJ skrev:
Hvis det er en repration i bilens garantiperiode skal man ikke spørge importøren om de vil gøre noget ved det

Problemet er bare at nogle forhandlere altid bruger importørens svar som en undskyldning for ikke selv at udbedre fejlen. Et andet lille eksempel:

Da min 207'er havde gået 3000 km, både skurre og piver bremserne. Jeg kører derned og hører om det er normalt. Svaret er at jeg "skal bremse meget hårdere end jeg gør, og så skal de jo lige køres til".

Efter 9000 km er det det samme. De vil gerne kigge på bilen. Da jeg henter den har de slebet skiver på bagbremserne. Jeg får en regning for arbejdet. Da jeg brokker mig er svaret: Dette er helt normal slitage og importørens garanti dækker ikke når det er slitage....

Efter 15000 km hyler forbremserne stadig og jeg brokker mig. De kigger på den igen og jeg får en opringning efterfølgende, hvor værkføreren meddeler mig, at det er de pæneste bremser han har set i lang tid. Bare han havde bremser der var så fine selv, siger han.

Så nu, efter 25000 km, har jeg vænnet mig til det. Det er mest irriterende at når jeg bremser for rødt lys, Her får jeg sure blikke fra fodgænger og cyklister over al den skærende larm. Men så ser de selvfølgelig at det er en Peugeot og får lidt medlidenhed med manden bag rattet smiley

Jeg har selvfølgelig efterfølgende skiftet værkstedet ud med et andet end der jeg købte bilen, men må indrømme at jeg ikke gad sige noget om de bremser da den var til 20.000 km service. Sådan nogle kampe kan man ikke vinde.....
larsK
Brugere

Antal indlæg: 677
Bopæl: Kbh S
Lagt på d. 09-02-2013 15:54
nu skal man ikke tro på alt fra Kontant side.. der er en grund til de har valgt de personer.. de gør det altid være end det er.. nu har jeg væreet peugeot mekaniker i 10år og yderst sjællent der er belevet skiftet turbo kontra hvor mange der køre med de motorer.

så kan ikke se problemet i at der et par stykker der er gået istykker.. men lige så snart kontant har været der begynder i at pive..

Ang. bundkaret er jeg sikker på at alle de peugeot mekanikere der er herinde har haft afmont et bundkar på de motorer før da de har det med at blive en smule utætte.. og jeg personligt kan ikke genkende det problem med snavs i bundkarret? ja det er rigtig de ikke har lavet det så godt med det bundkar..

sidst jeg havde bundkaret af sådan en motor havde den kørt et godt stykke over 200000km og ingen tegn på snask..

men har skiftet turbo på en hvor han havde utætte dyser som han havde kørt rundt med i 8 mdr tid inden turbo stod af.. skal lige siges at han havde ikke fået lavet service i over 2 år..
Side 2 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark