Peugeot Club Danmark
 Januar 18 2018 19:02:52
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 4
Brugere online: HDI ejer

Antal brugere: 7,891
Nyeste bruger: simonlindberg
Debatemner
Nyeste emne
Skæv trækaksel?
For lidt lys på bilen
2.0 HDI med P2125 Ai...
aktivering af ekstra...
Diagbox/Lexia/PP2000...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Forfatter RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
Autoholm
Brugere

Antal indlæg: 173
Bopæl: Helsingør
Lagt på d. 09-02-2013 19:23
Synes vi skal holde en god tone. Verden bliver aldrig sort og hvid. Ingen biler er super gode og ingen er super dårlige. Men mennesker bruger så mange penge på biler at der bliver lagt store følelser i.
Peugeot laver så vidt jeg ved ikke selv deres bremser. Alle bilfabrikker køber bremser af Bendix, Ate, Girling, Lucas og der er sikkert flere. Når bremser skurer eller hyler er det generelle problemer som naturligvis kan afhjælpes.

Den største tak skal KHJ have for altid at komme med super gode svar og løsninger på masser af problemer.

Når der skal laves TV giver det stor gennemslagskraft når nogen hænges ud. Jeg har set begge udsendelser og læst alle indlæg her og på Citronik.dk
For mig at se er problemet at der i nogle motorer produceres meget sod som forringer olien.

Bundkarret og sien i banjo bolten er nok ikke super smart, men det der giver soden i olien er dårlig forbrænding af diesel. Hvis der er defekte flammeskiver bliver kompressionen for lav og det giver dårlig forbrænding. Dette problem er vist ret kendt på denne motor. Mange små ture giver også sod i olien.
Man burde anbefale at få skiftet olie oftere hvis man kører end del korte ture.
Man kunne også analysere den gamle olie og så vurdere om skifteintervallet er passende eller skulle sættes ned. Men det afhænger jo af kørestil og ikke af om det er en psa motor eller andet fabrikat. Jeg tror ikke nogen motorer har godt af at køre så langt på olien som fabrikkerne siger de kan. Jo hvis de kører som taxa og er varme hele tiden eller kører flere hundrede kilometer om dagen og altid varmes op med oliefyr.
Hvor mange har egentlig afmonteret et bundkar og konstateret bundfældet slam?
Det er løsninger og vidensdeling dette forum kan formidle og tak for det.
smiley Autoholm
Mh65140
Brugere

Antal indlæg: 175
Bopæl: Aarhus v
Lagt på d. 11-02-2013 20:58
Hmm. Det er ikke til at blive klog på emnet. Har idag snakket med automester, de skifter tit turbo på model og anbefaler skifte af bundsi, bundkar og banjosi. De siger desuden det sker uanset om man køre langt og passe service. Mens peugeot i risskov siger de har solgt 1200 model med den motor og skiftet omkring 12 stk. Og de mener ikke man bør gøre andet end passe service. Hørte desuden fra ven at ford i vejle tilbyder skifte af bundkar og banjosi for 2500 kr. For deres kunder. Normalpris 5500 kr.

larsK
Brugere

Antal indlæg: 677
Bopæl: Kbh S
Lagt på d. 12-02-2013 19:02
nu er automester jo nu heller ikke skide skarpe. hvis de tit skifter turbo er det fordi de ikke kan fejlsøge ordentlig og der efter gætter.. som jeg har skrevet tidliger så har vi skiftet 3 turboer i 2012 og der køre dælme mange af de motorer, så vil ikke lige sige tit men at det hæner..
Ole S
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1609
Bopæl: Nordjylland
Lagt på d. 12-02-2013 20:11
larsK skrev:
nu er automester jo nu heller ikke skide skarpe. hvis de tit skifter turbo er det fordi de ikke kan fejlsøge ordentlig og der efter gætter.. som jeg har skrevet tidliger så har vi skiftet 3 turboer i 2012 og der køre dælme mange af de motorer, så vil ikke lige sige tit men at det hæner..

Hej Lars
Nu er det jo ikke nødvendigvis sikkert, at det antal turboer i har skiftet hos peugeot, er et retvisende billede af virkeligheden. Forstået på den måde, at måske er Peugeot så dyre med reparationen, at folk vælger alternative værksteder.

Det er kun et gæt, jeg ved ikke hvad sådan et turbo-skift koster hos jer kontra hos de "uoriginale".

Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002
larsK
Brugere

Lagt på d. 12-02-2013 21:10
koster ca 12000kr. ikke meget dyre end uorginalt, men måske de skifter så mange hos automester netop fordi de ikke kan finde ud af det?
Mh65140
Brugere

Antal indlæg: 175
Bopæl: Aarhus v
Lagt på d. 12-02-2013 21:44
Det var nu ikke fordi at de skiftede på den samme. Automester sagde også at de købte et helt kit med alle rør filter osv. Så tror nu nok de har styr på det.

KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Lagt på d. 12-02-2013 23:11
De turboer der bliver skiftet hos Automester hvilke mærker skifter de dem på ? hvis Ford kører på andet olie og længere interval kan det jo være det er dem der har fået 80% af dem der er skiftet
kempf83
Brugere

Antal indlæg: 57
Bopæl: køge
Lagt på d. 13-02-2013 16:40
hej

jeg var en af de uheldige 2 dagen inden udsendelsen i kontant røg min turbo og jeg har så skiftet rør/bund si/ lavet alt det man skulle lave det skal siges jeg ikke har kørt på den olie peugeot mener man skal køre på men det gør jeg så nu men det korte og det lange er at min kollega har samme bil samme motor hans er serviceret hos peugeot taastrup har kørt samme andtal km og han ville have skiftet og renset sin så det gir jeg igang med og jeg må tage hatten af for peugeot for der var intet og se på hans sigen i bundkaret var som ny så olien mener jeg bestemt har noget at sige. så derfor køre jeg på den rigtige olie nu bare en lille historie fra den virklige verden
larsK
Brugere

Lagt på d. 13-02-2013 17:18
og det er netop det der er pointen i at få lavet sit service autoseret.. med den korrekte olie.
Michael LK
Brugere

Antal indlæg: 70
Bopæl: Hinnerup
Lagt på d. 13-02-2013 17:48
Om jeg fatter, at nogen beslutter sig for at prøve anden olietype - det er nok det vildeste sats man kan gøre på en motor.

Alti alti den orig. - specielt når det drejer sig om koksdannelser.

Peugeot 207 1,6 HDI S16 2006
midph
Brugere

Antal indlæg: 431
Bopæl: Haderslev
Lagt på d. 13-02-2013 17:56
kempf83 skrev:
hej

jeg var en af de uheldige 2 dagen inden udsendelsen i kontant røg min turbo og jeg har så skiftet rør/bund si/ lavet alt det man skulle lave det skal siges jeg ikke har kørt på den olie peugeot mener man skal køre på men det gør jeg så nu men det korte og det lange er at min kollega har samme bil samme motor hans er serviceret hos peugeot taastrup har kørt samme andtal km og han ville have skiftet og renset sin så det gir jeg igang med og jeg må tage hatten af for peugeot for der var intet og se på hans sigen i bundkaret var som ny så olien mener jeg bestemt har noget at sige. så derfor køre jeg på den rigtige olie nu bare en lille historie fra den virklige verden

..kan du så ikke oplyse de andre her med 1,6 hdi om,hvilken olie DU brugte og hvilken din ven bruger,så der ikke begåes fejl andre steder..og jeg mener..det er ikke nok bare at sige Total eller andet,men alle specifikationer på olierne der blev brugt/bliver brugt??

peugeot 206sw 1,4HDI 2004 (uden partikelfilter) ;-).271.000km
.."min bil er kun en brugsgenstand" ;-).."den nye bliver nok konens pynte pudsebil" :-)
nibka - 307
Brugere

Antal indlæg: 184
Bopæl: Midtjylland (NV)
Lagt på d. 13-02-2013 19:19
Her er godt nok en del triste og dyre bilrepr.
Motorolien har utvivlsom stor betydning, men hvem har dog lyst til at gå på kompromis / være forsøgsperson med sin kostbare bil på et så vigtigt element. Køb dog den olie som PEUGEOT anbefaler i instruktionsbogen - så er det hul da lukket.
Har på nettet læst indlæg, hvor bilejeren anfører, at dieseloliens tilsatte additiver har stor betydning for tilsodning m.v. og så vidt jeg husker blev det nævnt, at der var stor forskel på Shells d.olie set i forhold til d.olie fra F24. Han tankede hos F24 - og havde ikke koksaflejringer i motoren.

Jeg erindrer fra min barndom, når vi i fællesskab med naboerne samlede roer, hvor en nabotraktor havde en mærkelig lugt fra udstødningen, og vi andre mente han brugte fyringsolie i sin traktor, da udstødningsgassen lugtede svovlagtigt lig det som kom ud af skorstenen på stuehuset. Hans næste traktor havde også samme "mærkelige" udstødningslugt.

Jeg ved ikke om der kan være nogen sammenhæng, såe......!

v h: Niels
kempf83
Brugere

Antal indlæg: 57
Bopæl: køge
Lagt på d. 13-02-2013 21:24
Total Quartz ineo ecs 5w-30 siger Peugeot Taastrup
midph
Brugere

Antal indlæg: 431
Bopæl: Haderslev
Lagt på d. 14-02-2013 10:50
"nibka - 307"...har jo ret..kig i servicbogen,der står hvilken olie vi præcis skal/må bruge til vores model og motortype..eksempelvis foreskriver min 206 1,4 hdi UDEN PARTIKELFILTER!!..brug af Total OG Esso produkter og hvilke typer olier der må anvendes,både til diesel og benzin..det bliver nok for omfattende,at skrive hvilke,men der er bemærket at.."ved serviceeftersyn,bruges en halvsyntetisk olie,mindst 10w40.. en energibesparende olie 5w30 eller en fuldsyntetisk olie 5w40 kan også bruges..endvidere skal den opfylde minimumskrav ACEA B3 og API CF/CD..hvis oliekvaliten ikke svarer til denne norm,henvises der til serviceplanen "særlige forhold" som omfatter kortere serviceintervaller
..ordret citeret smiley..så tjek din servicebogsmiley

peugeot 206sw 1,4HDI 2004 (uden partikelfilter) ;-).271.000km
.."min bil er kun en brugsgenstand" ;-).."den nye bliver nok konens pynte pudsebil" :-)
strada
Brugere

Antal indlæg: 82
Lagt på d. 15-02-2013 13:39
Apropo vores lille diskussion her har FDM dette indlæg i JP i dag:

http://epn.dk/privat/biler/article5206429.ece

Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
strada
Brugere

Lagt på d. 16-02-2013 23:04
Der er oprettet en Facebook gruppe for os med 1,6 HDI motoren der kræver længere garanti fra Peugeot.
https://www.facebook.com/Problemmotoren

Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Redigeret af strada d. 16-02-2013 23:20
larsK
Brugere

Lagt på d. 17-02-2013 10:14
FLot Strada. regner du selv med i for en skid?. det er jeres eget problem i ikke har vedligeholdt jeres bil..
så tør øjnene.. man bliver squ så træt af at læse alt det pis..

P.S for nok en over næsen for den her kormentar.. men hva fanden så er det ude af systemet..
strada
Brugere

Lagt på d. 17-02-2013 12:03
Ja, sandheden er ilde hørt. De 1,6HDI der er vedligeholdt af Peugeot og har brændt turboen af efter 2 år og 4 mdr., er naturligvis ejernes egen skyld ? Når højt uddannede ingeniører også diskuterer garanti problemet og forsøger at finde fejl årsagen, er det måske også bare et spørgsmål om at de tørrer øjnene ? http://ing.dk/artikel/135763-tusindvis-af-turboer-braender-af-i-franske-dieselmotorer
Kan godt følge dig i at det ikke er sjovt at være Peugeot ansat i disse tider. Det er fair nok, at du forsvarer din arbejdsplads - det har jeg al mulig respekt for.
Men det klæder ingen, at komme med beskyldninger om, at de ikke er ordentlig serviceret, når Peugeot har stået for service.

Redigeret af strada d. 17-02-2013 13:34
larsK
Brugere

Lagt på d. 17-02-2013 16:27
PRØV nu og hør her smarte der køre sindsygt mange biler med den motor, men kun en brokdel af dem der er gået istykker... vi har kun skiftet en turbo på en bil der har overholdt service, ellers har alle de andre været fjolser som har kørt ned til muhammed auto.. føler ikke for de ejer der har haft problemer med turbo og ja mange har ringet med det problem, men sjovt efter vi fortæller dem hvordan det hele hænger sammen falder de ned igen, har selv denne motor i min bil og jeg er squ ikke bekymret...

har selv overbevist 2 kunder at kontant ikke havde helt ret.. og fordi der står to tosser frem med en uddanelse bag dem så tror i på dem? så ja mener i alle er nogen tosser, sælg jeres bil og køb en cykel....
Davidusaf
Brugere

Antal indlæg: 17
Lagt på d. 19-02-2013 10:02
Helt enig, kan ikke forstår så mange folk er helt op og køre. vi har 4 5 biler i firma med sammen motor der mindst har kørt 150k km +, og folk spare bestemt ikke på bilen når de sidder bag rattet, der har godt nok røget et par kobling, men selve motor har aldrig fejlet nogle. jeg tror heller ikke at det er generelt fejl.
Med hensyn til olie har jeg kun fundet disse 3 der har godkendelses nummer til den motor
PSA B712290

Castrol Magnatec 5W30 C2 Pro
Mobil 1 ESP Formula 5W-30
Total Quartz INEO ECS 5W30

ved ikke hvor meget det betyder men jeg holder mig altid til det olie min introduktionsbog anbefaler
Redigeret af Davidusaf d. 19-02-2013 14:22
Side 3 af 5 < 1 2 3 4 5 >
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark