Peugeot Club Danmark
 Januar 20 2018 21:46:47
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 11
Brugere online: Guppy

Antal brugere: 7,893
Nyeste bruger: Finn A Andersen
Debatemner
Nyeste emne
peugeot 307 tikker
SNART KODNING AF NØG...
Peugeot 206 S16 vil ...
Peg.206 sw 1.4 HDI
Haynes Service and R...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter 207 HDI utæt dyse, 87.000km
zolu
Brugere

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 25.03.13
Lagt på d. 29-08-2013 20:34
Jeg fik fornyligt konstateret at min bil havde en utæt dyse hos Peugeut (stank af diesel, samt tikke-tøffelyd). De fortalte mig at det var et klassisk problem med flammeskiver som blev utætte. En reparation ville komme op på mellem 2 og 3.000,- alt efter hvor mange der skulle udskiftes. Da jeg stadig havde brugtbilsgaranti på bilen, ringede jeg til forhandleren (ikke peugeut), og forklarede ham problemet. Han fortalte mig at han selvfølgelig ville skifte flammeskiver hvis dette var årsagen, men at han var temmelig sikker på at det bare var dyserne som skulle efterspændes. Da jeg efterfølgende kontaktede Peugeut, fortalte de mig at i 99 ud af 100 tilfælde skulle der en udskiftning til for at løse problemet. Jeg tog ud til forhandleren, og man kunne tydelig se at dyserne var løse. Han spændte dem og problemet er nu fuldstændig væk. Jeg fik at vide at hvis det kom igen ville han skifte flammeskiver de steder det var nødvendigt, men at han talrige gange havde løst problemet ved bare at efterspænde som han havde gjort på min. Mit spørgsmål er så: Er det Peugeut som prøver at score nogle af mine surt optjente penge, ved at fortælle mig en historie fra de varme lande, eller har jeg bare været den nr. 100 som de omtalte. Hvad er jeres erfaring ?
Forfatter RE: 207 HDI utæt dyse, 87.000km
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 01-09-2013 22:29
Når dysen har været utæt er der kommet sod imellem pakning og dysen som bare bliver mast i klemme og man kan sikkert ikke høre den er utæt mere det er selvf den billigste løsning for den der giver garantien , den rigtige måde er at tage dysen op og rense den og komme en ny kobberskive i og spænde den med det opgivne moment
Forfatter RE: 207 HDI utæt dyse, 87.000km
Mh65140
Brugere

Antal indlæg: 175
Bopæl: Aarhus v
Tilmeldt: 09.11.12
Lagt på d. 02-09-2013 10:41
Tak for en god forklaring på den problematik.


_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.
Forfatter RE: 207 HDI utæt dyse, 87.000km
zolu
Brugere

Antal indlæg: 2
Tilmeldt: 25.03.13
Lagt på d. 03-09-2013 08:41
KHJ skrev:
Når dysen har været utæt er der kommet sod imellem pakning og dysen som bare bliver mast i klemme og man kan sikkert ikke høre den er utæt mere det er selvf den billigste løsning for den der giver garantien , den rigtige måde er at tage dysen op og rense den og komme en ny kobberskive i og spænde den med det opgivne moment


Ok, jeg kan sagtens forstå at det er den bedste løsning du nævner, men når man tager udgiften i betragtning, og dysen umiddelbart bliver tæt under alle omstændigheder, hvad er så ulempen ved at stramme dem (uden at overstramme)? .... Der kan vel bare ske det at de bliver utætte igen, og så må man tage konsekvensen og udskifte pakningen, eller er der noget jeg har misforstået ?
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark