Peugeot Club Danmark
 April 20 2018 10:46:29
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 3
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,057
Nyeste bruger: yesper82
Debatemner
Nyeste emne
2" din radio 5008
307 diverse reservedele
"Åndsvag 307 fejl. LØST
Kraftigere baklys
DAB+ brugerundersøgelse
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Forfatter RE: Reparation af ESP
henrikscheel
Brugere

Antal indlæg: 8
Lagt på d. 21-10-2009 20:52
silverfox skrev:
Som jeg tidligere skrev; er alle service overholdt rettidigt hos en autoriseret forhandler, SKAL den pågældende forhandler dække det.
Har du derimod fået serviceret hos et af de "frie" værksteder, står du selv med regningen.
Peugeot har iøvrigt lige lempet kulancereglerne. Så prøv at spørge om reparationen kan dækkes under de nye retningslinier.

Hej Silverfox

Tak for dit svar. Kan du uddybe dette. Hvor står det angivet at de dækker ud over garanti bare fordi man har brugt deres værksteder?

Med venlig hilsen
Henrik Scheel
henrik_scheel@hotmail.com
silverfox
Brugere

Antal indlæg: 1417
Lagt på d. 22-10-2009 12:10
Har du været "loyal" dvs fået udført ALLE dine serviceeftersyn på et autoriseret Peugeotværksted, vil udskiftning af ESP enheden blive dækket "pr kulance". Sådan er de klokkeklare regler fra Peugeot DK.
Forfatter RE: Så kom turen til min Peugeot
Mik
Brugere

Antal indlæg: 1
Lagt på d. 24-10-2009 12:35
Så fik jeg her til morgen selvsamme ESP fejl på min Peugeot 206 1.4 HDI - ca. 1½ måned efter garantiens udløb. Jeg har overholdt serviceeftersyn efter forskrifterne, men ikke hos et autoriseret Peugeot værksted, total mangel på service hvis Peugeot ikke udbedrer en fabriksfejl - det bør man udbrede på Facebook samt andre steder der har en stor brugerflade, for at advare potentielle købere mod Peugeot.

Mik
Redigeret af Mik d. 24-10-2009 15:31
Forfatter RE: hvorfor sider i og tuder.
larsK
Brugere

Antal indlæg: 677
Bopæl: Kbh S
Lagt på d. 24-10-2009 20:42
hør nu her, hvis bilen er uden for garanti så har i ikke noget at gå efter, i skal bare være heldige for at der er nogen forhandlere der skifter den på deres regning, og det er kun fordi de personer kommer der ned når der er noget galt og for det lavet der nede.

ikke som mange andre der for lavet bil nede på jørgens garage, også kommer til peugeot og siger de skal betale fordi det er en fabriks fejl, (NÅR GARANTI UDLØBER SÅ ER DET IKKE PEUGEOT ANSVAR AT FÅ DET LAVET).

og nu sider der nok mange der sider og siger: hold kæft hvor er peugeot skod, men peugeot er det bedste sælgene bilmærke i danmark og har været det de sidste ni år i træk.
alle biler har deres problemer, toyota f.eks har haft nogen problemer på motoren hvor den skulle skiftes.

eller prøv og kør audi med de nye forlygter, de koster over 20000kr stk, ja de køre med dioder og holder meget længe, men de skal nok gå på et tidspunkt.

min svigerfar køre BMW 520d og den har fået skiftet dyser to gange turbo 3 gange og motor computer 1 gang. så ja alle har deres problemer. man høre bare mere om peugeot fordi der køre mange flere af dem.

er træt af at læse om det her shit herinde om esp-blok for din egen skyld hvis du har kørt ned hos din peugeot forhandler og fået lavet alle service og hvad nu der er så skifter de den også uden du skal røre en finger. så tør øjnene.
silverfox
Brugere

Lagt på d. 26-10-2009 13:48
Hørt!

Folk vil ikke betale for at få deres bil lavet ordentligt. Men lige så snart bilen fejler noget, er det for dårligt af Peugeot!?

Fejlen ville være blevet udbedret uden problemer, hvis bilen var blevet serviceret hos Peugeot. Længere er den ikke.
henrikscheel
Brugere

Lagt på d. 29-10-2009 12:33
Umiddelbart ville jeg give LarsK og Silverfox ret...men problemet er dels at jeg har denne fejl på min bil, men også at uskrevne regler tit giver problemer. Jeg har heldigvis fået bilen lavet på Peugeot værksted så jeg håber på at Peugeot dækker det. Jeg burde jo så være en "loyal" kunde. Jeg ville uden nogen som helst tvivl få min bil lavet hos Peugeot hver eneste gang hvis jeg havde vist at min "udvidede garanti" / Kulance stod på spil.

Peugeot vil selvfølgelig godt give god service så derfor mener jeg de burde informere de kunder med de pågældende biler. Så kunderne kan få dem tjekket inden garantien udløber. En god service fra Peugeot gør ihvertfald at jeg kommer igen :-)
henrik_scheel@hotmail.com
silverfox
Brugere

Lagt på d. 29-10-2009 14:30
Havde der været tale om en generel, påviselig sikkerhedsmæssig fejl, ville de pågældende 207 ejere blive indkaldt via centralregisteret for motorkøretøjer. Problemet er, at man ikke kan tjekke om den pågældende 207 er fejlbehæftet. Desuden sætter denne fejl "kun" ESP systemet ud af drift. Bilens mekaniske bremsesystem er ikke påvirket. Det er nok derfor det ikke betegnes som sikkerhedsmæssigt uforsvarligt at køre med.
Jeg kan godt forstå argumentet om at indkalde, men hvis kunderne blot er loyale, bliver der jo aldrig et problem. Smart, ikke?
Plex
Brugere

Antal indlæg: 64
Bopæl: Vestjylland
Lagt på d. 29-10-2009 15:50
Peugeot skyder bare sig selv i foden, når de nægter at reparere en fejl, som bilen har været født med - altså en konstruktionsfejl.

Jeg er ret sikker, at mange måske vælger Peugeot fra, når de skal havde deres næste bil - grundet de har haft en meget dårlig oplevelse...

Fejlen dukker jo op uanset, om bilen har været serviceret i en baggård, eller hos Peugeot...!

Pug 207 HDi S16
Redigeret af Plex d. 29-10-2009 15:51
27590034 hom@pc.dk
larsK
Brugere

Lagt på d. 29-10-2009 20:34
hej kan ikke sige andet end held og lykke med det andet bil mærke, for der kan du være ligså uheldig.
Plex
Brugere

Lagt på d. 29-10-2009 21:44
larsK skrev:
hej kan ikke sige andet end held og lykke med det andet bil mærke, for der kan du være ligså uheldig.

Det er klart at man altid kan være uheldig, uanset om man kører Peugeot , BMW eller et helt andet mærke...

Der er bare stor forskel på, hvordan bilfabrikanterne behandler deres kunder. Nogle skifter gladeligt dele flere år efter garantiens udløb, men Peugeot pisser bare kunder op af ryggen, og løber fra alt ansvar.

Peugeot skulle have tilbagekaldt samtlige 207'ere - det er jo et alvorligt sikkerheds problem. Kører man galt, mens ESP'en er ude af drift, kan det jo være forskellen mellem liv eller død!

Pug 207 HDi S16
Redigeret af Plex d. 29-10-2009 21:45
27590034 hom@pc.dk
Forfatter RE: ESP fejl i 206 1,4 Hdi
Sno0ze
Brugere

Bopæl: Viby J
Lagt på d. 07-11-2009 02:02
Hej alle sammen.

Der er garanti på bilen endnu hvis de giver 2 år og har kun fået lavet bil hos Peugeot eget værksted.

Jeg har været så uheldig at min bil drille med stop lampen blinker og alle lamper lyser i instrumentbrættet.

Kan bilen tage skade og køre med det ?

den cdi boks som sidder i venstre side af motoren er det den der er brændt af ?

syntes den plejer og være varm efter en køretur men den er helt kold nu.

Hvis der er en som har meget forstand på det må han/hun og ved om det er skadeligt for bilen vil du så ikke sms mig ?

31 15 08 79 / 29 89 79 33

På forhånd TAK og God Weekend.

Mvh. Thomas Bruun
Redigeret af Sno0ze d. 07-11-2009 02:10
Bruun87@live.dk
silverfox
Brugere

Lagt på d. 09-11-2009 11:02
@plex:

Nu er det jo langt fra alle 207ere der er ramt af denne fejl. Desuden kan man sgu sagtens blive slået ihjel, selv hvis man har ESP i bilen.

Peugeot har i stor stil tidligere indkaldt 307 for en sikkerhedsmæssig fejl. Dette galdt alle 307ere, også dem der ikke var under garanti. Så at Peugeot pisser på deres kunder, er simpelthen noget fis!

Jeg vil fastholde, at de eneste der brokker sig er de kunder der alligevel kun bruger det autoriserede værksted til garantireparationer. Som jeg tidligere har slået fast, er det kun "iloyale" kunder der kommer til at stå med en regning for dette.
larsK
Brugere

Lagt på d. 09-11-2009 18:55
Giver Silverfox ret!!..
Vicla
Brugere

Antal indlæg: 40
Bopæl: Sønderborg
Lagt på d. 10-11-2009 08:43
jeg vil også give silverfox ret.. må erkende at jeg kører min pug 207 HDi til autoriseret værksted hver gang.. og fortsætter med dette.. da de jo absolut må kende min bil bedst smiley

med hensyn til min nyligt udskiftede EGR ventil.. hvor kan jeg henvende mig vedr. kulanceregler.. og evt. et tlf. nr. /adresse hvor jeg kan kontakte peugeot danmark???

PS: jeg fik skiftet min ESP boks uden problemer eller omkostninger hos min lokale peugeot forhandlersmiley
ærgeligt med det bøvl som man har med en ellers kanon dejlig bil, men alle biler har sine problemer... må man nok bare erkende og leve med.

med venlig hilsen en glad peugeot ejer (min næste bil bliver nok også en peugeot)

Peugeot 207 1,6HDi årg. 2007
Plex
Brugere

Lagt på d. 10-11-2009 20:10
silverfox skrev:
@plex:

Nu er det jo langt fra alle 207ere der er ramt af denne fejl. Desuden kan man sgu sagtens blive slået ihjel, selv hvis man har ESP i bilen.

Peugeot har i stor stil tidligere indkaldt 307 for en sikkerhedsmæssig fejl. Dette galdt alle 307ere, også dem der ikke var under garanti. Så at Peugeot pisser på deres kunder, er simpelthen noget fis!

Jeg vil fastholde, at de eneste der brokker sig er de kunder der alligevel kun bruger det autoriserede værksted til garantireparationer. Som jeg tidligere har slået fast, er det kun "iloyale" kunder der kommer til at stå med en regning for dette.

Til at starte med, udtalte Peugeot at det kun var 2006 modellen der fejlende, og kun 4-500 styk - bare for at dysse problemet ned... Hvor mange 207 ejere herinde, har ikke fået skiftet esp??

Jeg siger ikke at ESP redder alle liv, men undersøgelser viser at man har langt større chance for at undgå et færselsuheld, hvis man har et fungerende ESP system.

Jeg syntes heller ikke det er rimeligt, at folk benytter ikke mærke værksted, og tror de kan få repareret bilen gratis efter bilens garanti er udløbet. Mht til ESP problemer, er der jo tale om en konstruktionsfejl i flg. min Peugeot forhandler. Derfor vil problemet komme uanset, om bilen er serviceret hos Peugeot eller hos Quick Pot.

Mvh
En Peugeot ejer, der aldrig har set skyggen af uautoriseret service

Pug 207 HDi S16
27590034 hom@pc.dk
silverfox
Brugere

Lagt på d. 11-11-2009 09:01
Jeg ved ikke hvor du har fra at det i starten kun skulle være 2006 modellen der var behæftet med fejl, men det passer simpelthen ikke. En sådan udmelding har Peugeot, så vidt jeg ved, aldrig været ude med.
Det er korrekt at der er tale om en konstruktionsfejl ved ESP boksen, men det er stadig et relativt lille antal kunder, der har dette problem. Og de kunder vil aldrig få et problem, forudsat de får bilen serviceret "rigtigt". Hermed forsvinder problemstillingen reelt. Det samme gør, for mig at se, alle brugbare modargumenter....
Vicla
Brugere

Antal indlæg: 40
Bopæl: Sønderborg
Lagt på d. 11-11-2009 09:24
Hej Silverfox
kan du evt. sende mig et link hvor jeg kan henvende mig vedr. kulance regler, samt kontakt informationer på peugeot DK ??

MVH
Viggo

Peugeot 207 1,6HDi årg. 2007
larsK
Brugere

Lagt på d. 11-11-2009 16:58
har heller ikke hørt fra Peugeot at de har sagt at det er 2006 model, og jeg arbejder der?!
Plex
Brugere

Lagt på d. 15-11-2009 14:11
larsK skrev:
har heller ikke hørt fra Peugeot at de har sagt at det er 2006 model, og jeg arbejder der?!

Det havde jeg aldrig gættet - at du arbjder hos Peugeot smiley

Nu har jeg fundet artiklen frem fra Motor dec 2008 side 76.

Her står der, at det drejer sig om den første årgang af 207, der kom på markedet midt i 2006, og det da. er 400 biler der har været ramt.

Dette er som sagt oplyst af Peugeot, hvilket må siges ikke at holde helt stik... smiley

Jeg har da læst om mange, der har fået esp'en rep. på deres 207 årg 2007 og 2008

Pug 207 HDi S16
27590034 hom@pc.dk
larsK
Brugere

Lagt på d. 15-11-2009 15:01
okay fair nok læser ikke selv motor, siger bare at vi hos forhandlerne ikke har fået besked om det.
Side 2 af 4 < 1 2 3 4 >
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark