Peugeot Club Danmark
 Januar 24 2018 08:29:35
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 2
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,899
Nyeste bruger: Kenneth_85
Debatemner
Nyeste emne
P0202 dyse skiftet m...
panorama tag
Peugeot 206 S16 vil ...
307 sw uden bremsekr...
207 tænder selv lyset
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Side 3 af 3 < 1 2 3
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
strada
Brugere

Antal indlæg: 82
Tilmeldt: 20.09.12
Lagt på d. 24-01-2013 21:10
.


Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Redigeret af strada d. 24-01-2013 22:19
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 24-01-2013 23:08
strada skrev:
Ja det er rystende at store bil firmaer opfører sig sådan, når fejlen er deres egen dårlige konstruktion.

Du behøver ikke at skifte til det omtalte bundkar. Du kan selv enten presse hullet til bundproppen, med en passende top og et slag med en hammer, så det kommer ned i niveau med bunden af karret (når nu Peugot ingeniørerne ikke kan finde ud af det). Du kan også vælge at få lavet en ny bundprop hul på det laveste sted af bundkarret.

Men ved olieskift skal der køres motorrens, rense rør til turbo for sod, afmontere vacum pumpe og rense den si der sidder i den. samt pille hele filterhus af og rense det og den ventil der sidder i bunden af den, afmontere og rense bundkar, nyt oliefilter + korrekt C2 olie.



Men ved olieskift skal der køres motorrens, rense rør til turbo for sod

Du mener vel ved skift af Turbo ? ved olieskift er det olieskift og ikke mere , og i udsendelsen synes jeg ikke der blev omtalt hvilken olie den motor skulle køre på og at det var en vigtig faktor , de gik mere op i det bundkar og mon ikke når 3 fabrikker går sammen om en motor de ville have ændret det hvis det var synderen , og der kører stadig mange med stort km tal som ikke fejler noget og med samme bundkar hvorfor er de så ikke brudt ned ?
Redigeret af KHJ d. 24-01-2013 23:21
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
Autoholm
Brugere

Antal indlæg: 173
Bopæl: Helsingør
Tilmeldt: 30.06.11
Lagt på d. 25-01-2013 09:42
Jeg kan ikke forstå hvordan det sod kommer ind i olien? Er der nogen der kan forklare det? Er det gennem underkompressionen?
I 8 år havde jeg en mondeo 1,8td det er med fords egen gamle motor fra 80erne med turbo. Den fik ny olie hver 10000 og olien var ikke klar som på en benzin men den var heller ikke kul sort som jeg ser det på nogen dieselbiler!!! Altså kan denne ikke have sodet eller slammet ret meget i olien!!!
Min 406 2.0 hdi 03 skifter jeg også på hver 10000 men her er olien mere sort end på mondeoen...
Dårlig forbrænding skal vel give sod i forbrændingskammer og manifold, det skal da ikke kunne komme i olien?
Der er nogen der skriver det er de utætte flammeskiver der kan gøre det. De giver nok en ufuldstændig forbrænding grundet at kompressionen bliver lavere når de er utætte, men hvordan kommer den sod ned i olien?
Jeg mener det er en fejl at fabrikkerne har lavet så lange skifteintervaller. Min mondeo skulle ikke efterfyldes mellem mine skift, men fra 8000 til 10000 km brugte den fra max til min på pinden. Deraf udledte jeg at olien var god de første 8000 km og at slitagen på olien gjorde at den så brugte olie fra de 8000 til de 10000. Ifølge Haynes skulle mondeoen have skiftet ved 7500 men jeg kørte altså 10000.
Der skrives at det ikke er et problem på biler der har været serviceret. der er noget med at skifte intervallet blev sat ned fra 30000 til 20000. Tænk nu hvis det havde været 10000 fra starten. Så havde det måske været en minimum at turboer der var havareret. Det koster 300 kr at skifte olie med filter og det rigtige total c2 olie. Ingen får nogensinde mig til at køre længere en 10000 på olien.
bedste hilsener

http://www.assuredperformance.ie/assets/images/Presentation-1.6-hdi-carbo-issues.pdf
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
strada
Brugere

Antal indlæg: 82
Tilmeldt: 20.09.12
Lagt på d. 25-01-2013 12:43
KHJ skrev:
strada skrev:
Ja det er rystende at store bil firmaer opfører sig sådan, når fejlen er deres egen dårlige konstruktion.

Du behøver ikke at skifte til det omtalte bundkar. Du kan selv enten presse hullet til bundproppen, med en passende top og et slag med en hammer, så det kommer ned i niveau med bunden af karret (når nu Peugot ingeniørerne ikke kan finde ud af det). Du kan også vælge at få lavet en ny bundprop hul på det laveste sted af bundkarret.

Men ved olieskift skal der køres motorrens, rense rør til turbo for sod, afmontere vacum pumpe og rense den si der sidder i den. samt pille hele filterhus af og rense det og den ventil der sidder i bunden af den, afmontere og rense bundkar, nyt oliefilter + korrekt C2 olie.



Men ved olieskift skal der køres motorrens, rense rør til turbo for sod

Du mener vel ved skift af Turbo ? ved olieskift er det olieskift og ikke mere , og i udsendelsen synes jeg ikke der blev omtalt hvilken olie den motor skulle køre på og at det var en vigtig faktor , de gik mere op i det bundkar og mon ikke når 3 fabrikker går sammen om en motor de ville have ændret det hvis det var synderen , og der kører stadig mange med stort km tal som ikke fejler noget og med samme bundkar hvorfor er de så ikke brudt ned ?


Nej, jeg mener ved "olieskift". Det er da bedre at foretage en forebyggende handling, end at vente til turboen er stået af med at rense motoren ! At det så ikke behøves at foretages ved hvert olieskift, afhænger af kørsels mønster og værkstedets- og ens egen vurdering

Hvorfor andre med stort km tal ikke er brudt ned, er som du selv er inde på - det store km tal. Biler der kører lange ture "med stort km tal" bliver drifts varme og brænder affaldsstofferne bedre af, så at de ikke sætter sig de kritiske steder, som rør og si til turbo, bundkarret, si ved vacumpumpe og filterhus.
En diesel motor der kører mange korte ture og har mange koldstarter, har større tendens til at aflejre sod og partikler fordi motoren ikke kommer op på ordentlig og langvarig drifts temperatur.

Og ja, det er en god ide og et krav fra Peugot at bruge den korrekte Total C2 letløbs olie der er specielt fremstillet til PSA motorerne, da den har en bedre rensende efekt af de skadelige svovlstoffer der dannes under kørsel, fremfor traditionelle letløbsolier.


Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Redigeret af strada d. 25-01-2013 12:56
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 25-01-2013 18:09
Det kan aldrig hænge sammen skal du lave den rens skal der nyt olie på med olierens og det ska tappes af igen og hældes nyt på igen så kan man da lige så godt skifte det for hver 10.000 km så er problemet minimeret meget , nu er det her også pisket mere op end problemet er , men det er så snart FDM udtaler sig om noget så bliver det slugt råt og alt hvad de siger kan ikke laves om og bare blevet en regel og lov , det er altså alm mennesker
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
strada
Brugere

Antal indlæg: 82
Tilmeldt: 20.09.12
Lagt på d. 25-01-2013 19:08
Ja, og tak til FDM som repræsenterer forbrugerne som må stå model til denne konstruktionsfejl og betale de dyre omkostninger af egen lomme så snart bilen er kørt over 2 års garanti tærkslen.

Lad mig lige indskyde, at det ikke er det enkelte Peugot værksted der fejler. men i højere grad den måde motoren er konstrueret på fra PSA koncernen.

FDM kører ikke sagen op, men forholder sig til de fakta og meldinger de får fra forbrugerne. At det er ilde set fra Peugot, kommer nok ikke som nogen overraskelse. PSA koncernen har begået en fejl og det ville tjene Peugot bedre at udføre alle reperationer på de motorer der er blevet cerviceret efter foreskrifterne, uanset værksted, frem for at lade deres kunder i stikken med en stor regning !!!

Jeg vælger ikke Peugot næste gang. Hvorfor skulle jeg dog det med alt det bøvl og store udgifter det kan risikere at medføre, når jeg kan købe andre bil fabrikater med 5-7 års 100% garanti !

Peugot - fat dog at der er stor konkurrence på markedet i dag og indret Jer der efter. Jeg har erhvervs mæssigt erfaring med at handle med store franske koncerner - de er for stolte til at rykke sig en milimeter og desværre lige så arrogante til at indse at de er ude i stor konkurrence på markedet, før end det er for sent... Det gik måske for 10 år siden - det går desværre bare ikke længere. Forbrugerne er jo ikke dumme !

Se bare den sidst nye statistik fra Jyllands Posten " Er din bil en vinder eller en taber" over gensalgs værdien på biler, hvor tyske og koreanske mærker ligger i front og hvor Peugot ikke en gang er i top 10.

http://epn.dk/privat/biler/article5117820.ece


Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Redigeret af strada d. 25-01-2013 19:44
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
silverfox
Brugere

Antal indlæg: 1417
Tilmeldt: 27.07.09
Lagt på d. 25-01-2013 20:48
Der er stor bevågenhed i DK, da der er solgt så mange 1,6 HDI. Det her vrøvl minder om sagen med 307 der brød i brand. Problemet med den fejlkonstrurede enhed resulterede i brand i 4 ud af 23.000 berørte biler. Et fuldstændig latterligt lavt tal i forhold til mængden af biler. Hvis Peugeot indkaldte alle 1,6 HDI til noget forebyggende, ville den motor jo blive "udstødt af samfundet" som 307 jo nærmest blev dengang.
Dette er ganske simpel hysteri. Ikke et spørgsmål om fransk arrogance men om ordentlig vedligeholdelse.
I et land hvor 75% af dieselbilerne køres som om det var benzinbiler, er det da ikke mystisk at den mest udbredte dieselmotor også er den, der bliver hængt ud?
1,6 HDI er IKKE fejlkonstrueret, den kan derimod misligeholdes ligesom al anden mekanik.
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
strada
Brugere

Antal indlæg: 82
Tilmeldt: 20.09.12
Lagt på d. 25-01-2013 23:40
Sølvræv - jeg håber ikke du er Peugot mekaniker med den holdning, hvilket det desværre kunne tyde på, siden dit forsvar af PSA motoren er så stor.

De motorer der er blevet vedligeholdt på et Peugot værksted og brænder turboen af efter garantien er udløbet, er de ikke ordentligt vedligeholdt ?

Hvor har du tallet med 75% fra, hvor dieselbilerne køres som benzinbiler ?

FDM som må betegnes som bilsagkyndig taler om fejlkonstruktion. Tager de så meget fejl ?


Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
silverfox
Brugere

Antal indlæg: 1417
Tilmeldt: 27.07.09
Lagt på d. 26-01-2013 08:03
Der er turboer som er brændt af efter garantiens udløb, men det er så få at jeg ikke vil mene der eksisterer så stort et problem. I udsendelsen på DR sagde en af kunderne at hans bil havde gået over 200.000 km, da turboen røg. Med det km tal må man simpelthen påregne udgifter.
Langt, langt størstedelen af de dieselbiler vi har på værksted, kører under 20.000 km om året. Mange bliver brugt til bykørsel og bliver dermed "mishandlet" af deres ejere. Det er mit indtryk at ca 75% køres som benzinbiler, altså små ture, mange start og stop og bykørsel.
Min pointe er ikke at FDM tager fejl, men at problemet er blæst langt ud af proportioner. Jeg har været ved Peugeot længere end den pågældende motor har eksisteret, så jeg ved faktisk hvad jeg taler om.
Jeg har set mange dårligt vedligeholdte 1,6 HDI, men sandelig også mange korrekt vedligeholdte som har kørt over 300.000 km uden problemer.
Forfatter RE: Se Kontant i aften 21.05, DR1 - Turbodieselen kan få en blodprop
mulle
Brugere

Antal indlæg: 35
Tilmeldt: 31.01.11
Lagt på d. 28-01-2013 13:26
Jeg kan altså ikke se noget problem ,tror bestemt at silverfox har ret.
En god opblæst historie. Prøv lige at se det i forhold til antal 1,6hdi motorer og antal af fejl.
En google søgning giver kan give et fingerpeg, prøv at søge på "xxxx turbo failure" (xxxx = bilmærke) så ser det slemt ud for alle.!!
Hvis man helt vil undgå turbo fejl så køb en el bil næste gang.


mm
Side 3 af 3 < 1 2 3
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark