Peugeot Club Danmark
 Januar 23 2018 10:55:11
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 7
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,899
Nyeste bruger: Kenneth_85
Debatemner
Nyeste emne
307 sw uden bremsekr...
panorama tag
207 tænder selv lyset
308 Update radio
Firmware update til ...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Side 2 af 2 < 1 2
Forfatter RE: Godkendt olie til Peugeot og banjobolt.
midph
Brugere

Antal indlæg: 431
Bopæl: Haderslev
Lagt på d. 10-02-2013 15:40
silverfox skrev:
307 og 407 har den nye type banjobolt fra juni 2005, så der er ingen grund til bekymring mht. en 307.
Total er den eneste olie som Peugeot tillader påfyldt i forbindelse med en reklamation. Det er også den olie man skal bruge hvis man vil have gavn af Peugeots motorgaranti.
Som sådan er der masser af olie der opfylder de nævnte standarder, men den enste 100% rigtige er Total.

jeg ved,at vi tærsker langhalm på det her emnesmiley og det er IKKE ment som kritik OG..det er muligt du har ret,men det vil så sige,at kunder hos Aunsbjerg Haderslev IKKE kan få gavn af motorgaranti ud fra det du skriver SF,da de kun har Statoil Lazerway på hylden,når man køber olie hos dem..(købte en "efterfylder"smileyi fredags)..jeg synes godt nok det er forvirrende smiley..i øvrigt er der flere andre olier,der skriver,at de er godkendt af Peugeot og Citroen til deres motorer..en enkelt forhandler skriver oven i købet,at den Total olie han forhandler "er godkendt af P+C OG at motorgarantien dækkes, SELVOM du selv skifter olie/servicerer din bil"!!!!..altså UDEN om et autoriseret P Værksted!!!.. det ER da forvirrende og vi når nok aldrig til bunds i den snak,så længe Peugeot ikke melder helt klart ud HVAD for olier man må bruge..ja..der står TOTAL,men når man så sælger et andet mærke et sted..(Statoil)og et andet et andet sted(Castrol)..hvad skal man så tro??..

peugeot 206sw 1,4HDI 2004 (uden partikelfilter) ;-).271.000km
.."min bil er kun en brugsgenstand" ;-).."den nye bliver nok konens pynte pudsebil" :-)
Jabaroth
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 30
Bopæl: Israel
Lagt på d. 10-02-2013 17:31
[quote]strada skrev:

.....

Det med olien har du ret i, Det vigtigste er, at det er en C2 lowsap 3W30, der da også Peugeot værksteder, der bruge f.ek c2 Q8 lowsap.

Med hensyn til filteret i Banjobolten, så tror at det ovevejende sandsynligt, at du har det nye filter i din bil, da den er fra 2007. Men spørg Peugeot de vil kunne svare dig på spørgsmålet.

Det er bedst at filteret er i fordi turboen kører med 100.000 omdr/min og hvis der kommer for meget skidt med, kan det også ødelægge turboen. Det nye filter er større og stoppes ikke så let som før. Jeg har også det nye filter i mit turborør, og det lader jeg sidde, og sørger så fremover at skifte C2 lowzap olie 1 gang om året. Samt renser systemet lidt med Bell Add.

Du behøver du ikke spørge Peugeot om du skal fjerne dit filter, fordi de vil sige, at de har lavet et nyt filter for at det skal bruges. Men du skal selvfølgelig vide om du har det nye filter i din bil.

Husk, at der altid er et godt svar til ethvert spørgsmål !

mvh
David Jabaroth

smiley Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV 2009
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Lagt på d. 10-02-2013 21:25
midph skrev:
silverfox skrev:
307 og 407 har den nye type banjobolt fra juni 2005, så der er ingen grund til bekymring mht. en 307.
Total er den eneste olie som Peugeot tillader påfyldt i forbindelse med en reklamation. Det er også den olie man skal bruge hvis man vil have gavn af Peugeots motorgaranti.
Som sådan er der masser af olie der opfylder de nævnte standarder, men den enste 100% rigtige er Total.

jeg ved,at vi tærsker langhalm på det her emnesmiley og det er IKKE ment som kritik OG..det er muligt du har ret,men det vil så sige,at kunder hos Aunsbjerg Haderslev IKKE kan få gavn af motorgaranti ud fra det du skriver SF,da de kun har Statoil Lazerway på hylden,når man køber olie hos dem..(købte en "efterfylder"smileyi fredags)..jeg synes godt nok det er forvirrende smiley..i øvrigt er der flere andre olier,der skriver,at de er godkendt af Peugeot og Citroen til deres motorer..en enkelt forhandler skriver oven i købet,at den Total olie han forhandler "er godkendt af P+C OG at motorgarantien dækkes, SELVOM du selv skifter olie/servicerer din bil"!!!!..altså UDEN om et autoriseret P Værksted!!!.. det ER da forvirrende og vi når nok aldrig til bunds i den snak,så længe Peugeot ikke melder helt klart ud HVAD for olier man må bruge..ja..der står TOTAL,men når man så sælger et andet mærke et sted..(Statoil)og et andet et andet sted(Castrol)..hvad skal man så tro??..

Jeg vil sige jo i har garanti for det er ikke kunden der skal holde kontrol med hvilken olie der bruges og nogen kunder har slet ingen indsigt i de ting , det er derfor de kører på værksted , så til hver en tid står forhandleren med garantien da kunden har dokumentation for tidsmæssigt korrekt udført arbejde
Jabaroth
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 30
Bopæl: Israel
Lagt på d. 11-02-2013 16:21
silverfox skrev:

smileySilverfox.

Jeg har kontaktet et Peugeot værksted på Østerbro, og de fortalte mig, at det var det gamle filter, der sidder i min Peugeot 307 builddato 13.05.2008.

Jeg har så kontaktet Peugeot Danmark og forespurgt, om det er det gamle filter, eller det nye filter der er et længere og bedre filter, der sad i mit olierør til turboen, i min Peugeot 307 builddato 13.05.2008.

Det kunne Peugeot Dammark ikke fortælle mig.

Mit spørgsmål til dig er så:

Er du ansat hos Peugeot?.
Hvis ikke, kan du så forklare mig, hvorfor du ved, at 307'er og 407'er har det nye banjo filter efter 2005, når Peugeot Danmark ikke er i stand til at fortælle mig det.

Jeg vil være glad, hvis du er i stand til at dokumentere, at du har ret.

Ellers vil jeg have svært ved at stole på dine indlæg efterfølgende.

smiley

Husk, at der altid er et godt svar til ethvert spørgsmål !

mvh
David Jabaroth

smiley Peugeot 307 SW 1.6 HDI MPV 2009
Redigeret af Jabaroth d. 11-02-2013 16:56
belastning
Brugere

Antal indlæg: 37
Bopæl: fyn
Lagt på d. 16-02-2013 17:30
vi har en 406 der har gået 255000km, 30000km mellem eftersyn ingen skidt i banjobolt eller vaccum pumpe, har kørt på TOTAL olie, og langture..

har åbnet mit ejet værksted, i middelfart, det gamle 'peugeot' brugte Valvolin olie, der er godkendt, men alligevel har jeg aldrig lavet så mange turboer. De 3 første er lavet i år.

Er sikkert på man skal vælge den rigtig olie og køre langture som diesel er bygget til.
Side 2 af 2 < 1 2
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark