Peugeot Club Danmark
 Juli 19 2018 21:03:30
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 7
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,175
Nyeste bruger: Daniel16
Debatemner
Nyeste emne
Bremse reduktions ve...
Viskemotor bag på 30...
Peugeot 107 brændsto...
Peugeot 2008 Bakkamera
blæser ude af drift ...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [611]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Forfatter Problemer med 406 1,8
kimlk
Brugere

Antal indlæg: 23
Bopæl: Vest-jylland
Tilmeldt: 14.02.13
Lagt på d. 14-02-2013 17:26
Hej, Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 1,8 XS4 fra 2003 (116hk)
men jeg har et problem som jeg ikke kan komme til livs. Bilen "hakker" når jeg kører i jævn fart 80-90 (meget tydeligt ved 50 i 4. gear)
når jeg gi´r gas er det som om den "drukner" men så alligevel ikke.
Jeg har skiftet tændrør, olie oliefilter, MAP sensor, tomgangsventil. Testet kulfilter fra benzintanken, skiftet bagpotte.
motorlampen lyser ikke når den gør dette.
Jeg håber jeg er kommet til det rette sted her for at få hjælp.

mvh. Kim
Forfatter RE: Problemer med 406 1,8
kimlk
Brugere

Antal indlæg: 23
Bopæl: Vest-jylland
Tilmeldt: 14.02.13
Lagt på d. 14-02-2013 17:43
som tillæg kan jeg sige at der var et hul i min indsugningsmanifold, men det er lavet så det er ikke falsk luft, og jeg har haft en OBD tester på den og den forreste lambdasonde regulere (men jeg ved ikke om den kan regulere, men regulere forkert eller om en lambda sonde enten virker eller ikke virker) den bagerste lambdasonde regulerede også, så min kat er ikke verdens bedste, men forureningsniveauet var lige på det tilladte.jeg har også renset indsugningen med indsugningsrens, og den har fået op til flere systemrens, ventilrens og indsprøjtningsrens. EGR ventilen er også blevet renset og tændingsbroen burde også virke (jeg har haft en anden på den for at se om det gik væk, men det var det samme)... så jeg er HELT på bar bund... og jeg kan blive ved med at skifte dele uden at ane om det hjælper, og det koster...
Forfatter RE: Problemer med 406 1,8
kimlk
Brugere

Antal indlæg: 23
Bopæl: Vest-jylland
Tilmeldt: 14.02.13
Lagt på d. 19-02-2013 19:10
Er der virkelig ingen der kan hjælpe mig????smiley


Peugeot 406 break XS4, 1,8 16V 116 hk
Forfatter RE: Problemer med 406 1,8
Jesper25iversen
Brugere

Antal indlæg: 79
Bopæl: Harboøre
Tilmeldt: 05.01.13
Lagt på d. 19-02-2013 23:54
Har lidt samme problem, men kun når den er. Kold


407sw 3.0 V6
Forfatter RE: Problemer med 406 1,8
kimlk
Brugere

Antal indlæg: 23
Bopæl: Vest-jylland
Tilmeldt: 14.02.13
Lagt på d. 20-02-2013 06:57
hvis den kun gør det når den er kold, KAN det være din lambda sonde, afhængig af hvad du mener når du siger "kold" hvis den kun gør det de første par minutter eller 500-1000m så er lambda sonden ikke varm endnu og så regulere den ikke


Peugeot 406 break XS4, 1,8 16V 116 hk
Forfatter RE: Problemer med 406 1,8
JR Peu406geot
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 177
Bopæl: Århus
Tilmeldt: 04.05.05
Lagt på d. 20-02-2013 20:22
Har haft samme problem i MEGET lang tid, oprettet flere tråde her og der og snakket med mange om det, uden at finde løsningen :/

Ud over det du beskriver, så bliver min endnu værre efter en lang tur på motorvej.
Kører jeg f.eks på motorvejen og kører 120 km. med 130-150 km/t. drejer derefter af motorvejen og kører landevej (80-100km/t) møder så et byskilt og sænker hastigheden til ca. 50km/t så kan den slet ikke køre i høj gear (4-5) med meget lidt speeder, så hakker den helt vildt, bliver nød til at gå i 3. gear og køre med højere omdr/min.

Efter at være kommet hjem efter sådan en tur eller flere med få dages mellemrum, så kan der faktist gå mange dage, før den begynder at køre bare rimeligt igen herinde i byen, problemet er der altid, men den går helt amok efter sådan en tur..

Dejligt endeligt at se der er andre i samme båd, men oplever i også forværring efter lange ture med højere hastighed ?

Jesper


Hellogen kan man have, Xenon skal man have !
Forfatter RE: Problemer med 406 1,8
kimlk
Brugere

Antal indlæg: 23
Bopæl: Vest-jylland
Tilmeldt: 14.02.13
Lagt på d. 21-02-2013 07:12
Ja, jeg har også lige haft den på motorvej for første gang i weekenden, og der gjorde den fuldstændig som du beskriver.
Jeg er ved at se om jeg kan finde data, så jeg evt. selv kan måle forskellige sensore ud, så er det jo bare at begynde fra en ende af og håbe på held.
Men jeg synes det lyder utroligt hvis ingen herinde kan hjælpe, jeg kan da se i andre indlæg at der er nogle Peugeot mekanikere.....smiley


Peugeot 406 break XS4, 1,8 16V 116 hk
Forfatter RE: Problemer med 406 1,8
kimlk
Brugere

Antal indlæg: 23
Bopæl: Vest-jylland
Tilmeldt: 14.02.13
Lagt på d. 22-02-2013 18:21
jeg kan se at de peugeot mekanikere der er herinde, bruger en del tid på at forklare hvorfor de er bedre mekanikere end dem på et uautoriseret værksted....... så må jeg jo gå ud fra at jeg er nødt til at få fat på vorherre for at hjælpe mig med min fejl når ikke engang de kan hjælpe her......smiley


Peugeot 406 break XS4, 1,8 16V 116 hk
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark