Peugeot Club Danmark
 Juni 24 2018 04:54:23
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 7
Brugere online: ochrs

Antal brugere: 8,136
Nyeste bruger: sayig
Debatemner
Nyeste emne
Pug 307 1.6 hdi oser...
Demonter anlæg (smeg...
mypeugeot app
Centrallås
Tester Nordjylland....
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [611]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Arkiv | Peugeot snak (arkiv)
Forfatter 2,0 hdi 406 2002
bjarneboll
Brugere

Antal indlæg: 16
Tilmeldt: 15.01.13
Lagt på d. 22-02-2013 19:34
hej alle

jeg har købt min fars peugeot 406 2,0 hdi 2002 st med automatgear. den eneste minus bilen har, er at den har gået 578000km.
nu er der en masse snak om 1,6 model med turbo problemer. er der noget jeg skal gøre på min for at den holder længst muligt? den har kørt som taxi og så havde min far 75km på job, så den har kørt mange lange ture. lyder sund nok i motoren, og ikke så meget underkomp. bruger måske 1 liter olie ved 10000km

men automat gearkassen er mærkbar slidt (tror jeg da) er der nogle der har forstand på sådan en gearkasse? nu tænker jeg evt olieskift? olie addetiv? den glider en del når den skal i sidste gear når den er kold, men efter ca 3-5 km er der ikke nogle problemer
er det tegn på en færdig gearkasse?

mvh bjarne


406 2,0 hdi 2002 stationcar, automatgear
601000 km :-)
Forfatter RE: 2,0 hdi 406 2002
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1924
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 23-02-2013 11:31
Du skal nok starte med at kontr olien er ok , lugter den brændt desuden har gearkassen en oliekvalitetsmåler hvor du kan se om olien er ok , det kan også være ventilerne ikke arbejder som de skal der er skiftet en del af dem til Borgwarner ventiler på AL4 som jeg mener den du har kører med
Forfatter RE: 2,0 hdi 406 2002
bjarneboll
Brugere

Antal indlæg: 16
Tilmeldt: 15.01.13
Lagt på d. 23-02-2013 13:02
ok er det ikke svært og tjekke olien? læste et sted at den skal aktiveres i alle gear, og skal være varm, og motoren skal køre imens.. lyder det rigtigt? står det i hayens håndbog?


406 2,0 hdi 2002 stationcar, automatgear
601000 km :-)
Forfatter RE: 2,0 hdi 406 2002
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1924
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 23-02-2013 17:49
bjarneboll skrev:
ok er det ikke svært og tjekke olien? læste et sted at den skal aktiveres i alle gear, og skal være varm, og motoren skal køre imens.. lyder det rigtigt? står det i hayens håndbog?


ja det lyder da rigtigt så langt
Forfatter RE: 2,0 hdi 406 2002
midph
Brugere

Antal indlæg: 431
Bopæl: Haderslev
Tilmeldt: 20.01.10
Lagt på d. 23-02-2013 19:07
..ja,det står beskrevet i Haynes afsnit 1B side 13 og 14. i min bog...(BEMÆRK,AT MIN ER EN 206 1,4Hdi)!!..hvilken olie du skal bruge,skulle gerne stå i din instruktionsbog..eller forhør hos Peugeot..og ja,den skal køres varm til arbejdstemp....stå på plan niveau i P position,håndbremse trukket,.(om motoren skal være igang,står der ikke noget om og sådan husker jeg det heller ikke) og så skulle påfyldnings/kontrolskruen sidde direkte under batteriet i siden af gearkassen..(IKKE DEN I BUNDEN AF KASSEN !!smiley..med mindre du ved hvad du gørsmiley.... så vidt jeg husker med automatgear,skal du bruge en special suge/sprøjte til påfyld af olie,som du måske kan købe hos THansen eller lign...HUSK NY PAKNING!!..hvis du ikke har Haynes og ikke kan få den hos THansen,kan du måske ,som jeg gjorde,købe den hos http://www.birgersbilligebilboeger.dk/ ..ellers spørg,så skal jeg se om jeg kan hjælpe ud fra min bog..mvh Preben


peugeot 206sw 1,4HDI 2004 (uden partikelfilter) ;-).271.000km
.."min bil er kun en brugsgenstand" ;-).."den nye bliver nok konens pynte pudsebil" :-)
Redigeret af midph d. 23-02-2013 19:15
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark