Peugeot Club Danmark
 Januar 20 2018 02:21:42
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 6
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,893
Nyeste bruger: Finn A Andersen
Debatemner
Nyeste emne
Reservedels liste pe...
Gætteleg - Hvad side...
motor temp 206 1,4
Skæv trækaksel?
For lidt lys på bilen
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Peugeot Club Danmark | Køb/Salg/Bytte
Forfatter Købsguide Peugeot 406
TC260
Brugere

Antal indlæg: 4
Bopæl: Farum
Lagt på d. 17-11-2017 16:01
Hej alle

Jeg er helt ny både på dette forum og i Peugeot verdenen.

Jeg har dog set mig varm på at købe en 406, og er derfor ude efter en buyers guide til den model. Jeg vil specielt gerne have hjælp til valget mellem en 1,8 liters kontra en 2,2 liters udgave - har kig på et par eksemplarer af begge.

Hvad skal man kigge efter på denne model af typiske fejl, og hvor er de mest tilbøjelige til at ruste?

Håber at I kan hjælpe.
Forfatter RE: Købsguide Peugeot 406
406st
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 460
Bopæl: Vejle
Lagt på d. 17-11-2017 16:18
1.8, i de seneste årgange (motorkode EW7j4/6FZ) er meget driftssikker, men det er til gengæld en relativt lille motor til en tung bil. Den kører ca 13 km/l ved blandet kørsel. 2.2 er sikker noget mere rap men knap så økonomisk.
1.8-modellen klarer ellers fint opgaven, men hvis du kører meget bjergkørsel eller med campingvogn vil jeg foreslå en 2.0 eller 2.2
Gå efter en udfyldt servicebog. Mange havde problemer med rust i kølerhjelmen, men de blev skiftet uden beregning
406eren er nok en af Peugeots mest driftssikre biler og har få skavanker. Rust er normalt ikke et issue, men gå efter en, der har været hulrums- og undervognsbehandlet og en udfyldt servicebog er selvfølgelig rar at have.
Min har et minimalt olieforbrug selv med +300.000 km. Du skal ikke lade sig skræmme af at den har kørt nogle km hvis den bare er serviceret.
Den er nem at lave selv.
Bagbremser er en svaghed idet gliderne gerne vil sætte sig fast og håndbremsen er svag. Til gengæld er begge dele nemme at servicere.

VH

406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.
Forfatter RE: Købsguide Peugeot 406
TC260
Brugere

Antal indlæg: 4
Bopæl: Farum
Lagt på d. 19-11-2017 14:45
Skal det forstås derhen at 1,8 og 2,2 motorerne som udgangspunkt er lige holdbare?

Den enkelte motors holdbarhed afhænger naturligvis af service- og kørselshistorik.

Hvad er intervallet for tandremsskift for disse motorer?
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord

Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark