Peugeot Club Danmark
 Juni 23 2018 23:14:09
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 5
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,136
Nyeste bruger: sayig
Debatemner
Nyeste emne
Pug 307 1.6 hdi oser...
Demonter anlæg (smeg...
mypeugeot app
Centrallås
Tester Nordjylland....
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [611]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Undervogn
Forfatter 208 eHDI Skæve bagbremseklodser
btoft
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 19.02.16
Lagt på d. 25-01-2017 19:58
Jeg købte en ny 208 Envy eHDI i februar 2016 og har været ganske godt tilfreds med bilen (især brændstoføkonomien) indtil nu. Kørselsbehovet er stort, så bilen har været til 50000 km service nu (11 mdr gammel). Bilen fik skiftet bagbremseklodser og det undrede mig en del, for de forreste bremseklodser er kun slidt ca halvt ned. Værkføreren ved Peugeot oplyser at de bageste klodser var slidt skævt og at det er typisk for en 208 at gøre det........ Jeg har tidligere haft 3 Citroen biler med skiver bag og der plejer bagskiverne at ruste, fordi de kun skal levere ca 20% af bremseeffekten. Jeg spurgte til garanti/reklamationret for der må være fejl på kalibrerne, når en ny bil slider klodserne skævt. Jeg fik at vide at man kun kan reklamere over bremser op til 25000 km, men da vidste jeg det jo ikke......

Bremseklodser inkl udskiftning kostede ca 1.400,- kr inkl moms, så det er da godt betalt.
Jeg er mere bekymret for hvornår det nye sæt klodser bliver skæve og skal skiftes?
Forfatter RE: 208 eHDI Skæve bagbremseklodser
406st
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 498
Bopæl: Vejle
Tilmeldt: 24.03.11
Lagt på d. 25-01-2017 20:51
Hvordan er klodserne slidt skævt? Hvad sagde værkstedet?
Er det modelrelateret iflg værkstedet eller svarede de dig, at du skal lære at træde midt på pedalen...?
Det lyder lidt pudsigt og man kan undre sig over, at værkstedet ikke ta'r udskiftningen på sig, når bilen er under et år.
Vh





406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.
Forfatter RE: 208 eHDI Skæve bagbremseklodser
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2303
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 26-01-2017 00:19
mange Hatchbags har det med at overbremse med bagbremseren ved bykørsel
Det med at de slider klodseren lidt skæve, kan være fordi at klodseren binder i bremseået og derved bliver trukket lidt skævt


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 555.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: 208 eHDI Skæve bagbremseklodser
btoft
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 19.02.16
Lagt på d. 26-01-2017 05:26
406st skrev:
Hvordan er klodserne slidt skævt? Hvad sagde værkstedet?
Er det modelrelateret iflg værkstedet eller svarede de dig, at du skal lære at træde midt på pedalen...?
Det lyder lidt pudsigt og man kan undre sig over, at værkstedet ikke ta'r udskiftningen på sig, når bilen er under et år.
Vh




De inderste klodser (hvor stemplerne trykker) bliver ifølge værkstedet slidt mere end de yderste. Jeg kiggedet på tykkelsen af bremseklodserne da jeg skiftede til vinterdæk ved ca 40000 km, der var der masser af belægning både for og bag på de yderste klodser. De inderste er svære at bedømme uden at pille kalibrene af.

Værkføreren påstår det er typisk for 208, og nej, jeg fik ikke skøre forslag som at træde midt på pedalen......

Jeg kører ca 1000 km hver uge og det er primært lange stræk uden opbremsninger på landevej/motorvej.
Forfatter RE: 208 eHDI Skæve bagbremseklodser
btoft
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 19.02.16
Lagt på d. 26-01-2017 05:31
pug407aut skrev:
mange Hatchbags har det med at overbremse med bagbremseren ved bykørsel
Det med at de slider klodseren lidt skæve, kan være fordi at klodseren binder i bremseået og derved bliver trukket lidt skævt


Jeg kører stort set ikke bykørsel, men holder en fin brændstoføkonomi ved landevejs/motorvejskørsel, så jeg sidder ikke foden på bremsen hele tiden.

Jeg ruller tit friløb de sidste 500 m før et kryds og den triller fint, så der er ikke noget i bremserne der hænger.
Forfatter RE: 208 eHDI Skæve bagbremseklodser
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 908
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 26-01-2017 11:26
btoft skrev:
pug407aut skrev:
mange Hatchbags har det med at overbremse med bagbremseren ved bykørsel
Det med at de slider klodseren lidt skæve, kan være fordi at klodseren binder i bremseået og derved bliver trukket lidt skævt


Jeg kører stort set ikke bykørsel, men holder en fin brændstoføkonomi ved landevejs/motorvejskørsel, så jeg sidder ikke foden på bremsen hele tiden.

Jeg ruller tit friløb de sidste 500 m før et kryds og den triller fint, så der er ikke noget i bremserne der hænger.


Måske giver du selv svaret på de slidte/skæve klodser smiley

Du bruger simpelthen ikke dine bremser godt nok.. Let bremsning får ofte klodserne til at sætte sig i bremseåget.. Og ISÆR bagbremserne der er særlig udsat for skidt og møg.

Lidt "Brian" kørsel/bremsning med mellemrum holder klodser, kalibre og stempel "i live"


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en [b]MAIL.
smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.[/b]
Redigeret af mikhan d. 26-01-2017 11:31
Forfatter RE: 208 eHDI Skæve bagbremseklodser
btoft
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 19.02.16
Lagt på d. 26-01-2017 19:13
mikhan skrev:
btoft skrev:
pug407aut skrev:
mange Hatchbags har det med at overbremse med bagbremseren ved bykørsel
Det med at de slider klodseren lidt skæve, kan være fordi at klodseren binder i bremseået og derved bliver trukket lidt skævt


Jeg kører stort set ikke bykørsel, men holder en fin brændstoføkonomi ved landevejs/motorvejskørsel, så jeg sidder ikke foden på bremsen hele tiden.

Jeg ruller tit friløb de sidste 500 m før et kryds og den triller fint, så der er ikke noget i bremserne der hænger.


Måske giver du selv svaret på de slidte/skæve klodser smiley

Du bruger simpelthen ikke dine bremser godt nok.. Let bremsning får ofte klodserne til at sætte sig i bremseåget.. Og ISÆR bagbremserne der er særlig udsat for skidt og møg.

Lidt "Brian" kørsel/bremsning med mellemrum holder klodser, kalibre og stempel "i live"


Tja, du har sikkert ret - så må jeg lige en tur omkring T-Hansen efter brede sutter og en sub og ud og bremse som en Brian.

Tak for svarene smiley
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark