Peugeot Club Danmark
 April 20 2018 14:50:26
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 6
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,057
Nyeste bruger: yesper82
Debatemner
Nyeste emne
2" din radio 5008
307 diverse reservedele
"Åndsvag 307 fejl. LØST
Kraftigere baklys
DAB+ brugerundersøgelse
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Undervogn
Forfatter Bremser 206+
JHA
Brugere

Antal indlæg: 33
Bopæl: Mariagerfjord
Tilmeldt: 28.02.10
Lagt på d. 21-06-2017 10:54
Hej. Vil skifte glidere i de forreste bremsecaliber på min 206+ årg 2010 da bremsen hænger en smule nu og da. Har haft gliderne ude på et tidspunkt for at smøre dem (og måske fået dem byttet om) og har ikke været opmærksom på den ene har en "gummidut" og den anden ingen. Mit spørgsmål er så hvad er rigtig placering?
Vh og god sommer
Jens H
Forfatter RE: Bremser 206+
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 869
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 21-06-2017 11:36
Øhh. smiley

Der er normalt/DER ER ALTID en gummibælg på BEGGE glidere.

Mangler den ene, så sætter glideren sig meget hurtigt fast p.g.a. skidt og møg.

De fås som et løst sæt, inkl glidere og bremsePASTA.
(Kobberfedt er mindre egnet til gliderne)

Smid et reg. nr så kan de slås op. (der er flere versioner)
Og er det for eller bag bremserne ???
(Gætter på for, da bagbremserne "vist nok" er med tromler ??)


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en [b]MAIL.
smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.[/b]
Redigeret af mikhan d. 21-06-2017 11:57
Forfatter RE: Bremser 206+
AXE1
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 260
Bopæl: Slagelse
Tilmeldt: 10.05.11
Lagt på d. 21-06-2017 14:17
mikhan skrev:
Øhh. smiley

Der er normalt/DER ER ALTID en gummibælg på BEGGE glidere.

Mangler den ene, så sætter glideren sig meget hurtigt fast p.g.a. skidt og møg.

De fås som et løst sæt, inkl glidere og bremsePASTA.
(Kobberfedt er mindre egnet til gliderne)

Smid et reg. nr så kan de slås op. (der er flere versioner)
Og er det for eller bag bremserne ???
(Gætter på for, da bagbremserne "vist nok" er med tromler ??)

Nu vil jeg skyde på at Jens mener for enden af glideren og ikke støvhætten i toppen?


Peugeot 207 RC
Forfatter RE: Bremser 206+
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 21-06-2017 20:27
Den med gummiet på skal side for oven


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Bremser 206+
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 869
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 21-06-2017 20:59
Nåhhh DÈN dut smiley


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en [b]MAIL.
smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.[/b]
Forfatter RE: Bremser 206+
Jack M
Brugere

Antal indlæg: 912
Bopæl: Randers og Aalborg
Tilmeldt: 21.11.12
Lagt på d. 22-06-2017 06:27
Jeg er stadig ikke helt 100 på hvad den lille satan egentlig har af funktion


Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
- Fejludlæsning, nulstilling mv.
- Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
- Bundkar modificering i 1,6HDI
- Service.
- Reservedele til fornuftig pris.
- Reparationer eller andet, spørg smiley
Forfatter RE: Bremser 206+
JHA
Brugere

Antal indlæg: 33
Bopæl: Mariagerfjord
Tilmeldt: 28.02.10
Lagt på d. 22-06-2017 09:59
Hej.Rigtig set AXE1 og tak for svar pug407 smiley Vh Jens H
Forfatter RE: Bremser 206+
JHA
Brugere

Antal indlæg: 33
Bopæl: Mariagerfjord
Tilmeldt: 28.02.10
Lagt på d. 27-08-2017 23:04
Hej. Nu er den gal igen med de skide bremsere. Da jeg var i tvivl med gliderne blev der sat nye i + nye Bosch skiver og klodser. Da de havde kørt ca 2000 km perfekt begyndte de at ryste voldsomt. Skiver og klodser blev udskiftet og nu med Brembo skiver og klodser som har bremset jævnt og godt indtil nu hvor de har kørt 2500 km og også er begyndt at ryste. Hva f...... går der galt? Vh Jens
Forfatter RE: Bremser 206+
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 28-08-2017 00:02
Går bremseklodseren løst i bremseåget?
Hvad smøre du glideren med?
Det er fy fy at bruger kobber fedt til at smøre glideren med, brug silikonefedt.
manchetten på dine bremsekalibre er gået til og stemplet kan så ikke løsne sig og binder hele tiden pga af rust
Hvis manchetten ikke er gået, så er det en meget god ide at sprøjte noget silikone fedt ind bag manchetten, og lade det trække lidt før du presser stemplet ind, jeg bruger selv den her http://classiccare.dk/shop/vis.asp?Id=B73605&Vgr=55&SearchCriteria=&Page=3


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Bremser 206+
JHA
Brugere

Antal indlæg: 33
Bopæl: Mariagerfjord
Tilmeldt: 28.02.10
Lagt på d. 28-08-2017 13:43
Hej pug407. Åget er rengjort på rot. stålbørste og smurt med Putoline Ceramic Grease (-40 - 1500 C) og det samme er gliderne. Stemplerne i caliberne blev trykket helt tilbage og smurt med noget i en tube som min kammerat (som er mekanikker) havde med. Så jeg mener alt er lavet efter bogen.Mon løsningen alligevel er nye calibre?
Forfatter RE: Bremser 206+
406st
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 487
Bopæl: Vejle
Tilmeldt: 24.03.11
Lagt på d. 28-08-2017 16:17
Hvis din kammerat, som er mekaniker, har hjulpet som beskrevet, bør det være lavet efter bogen. Hang hjulene, da I løftede bilen? Hvis ja, kan kalibre vel godt være skæve, men måske det i stedet er dit bremsemønster, der er lidt for hårdt. Pas på med at bremse kraftigt de første 6-800 km, indtil klodser og skiver er kørt til og undgå at holde helt stille med foden på bremsen efter hårde opbremsninger og lad i stedet bilen trille en smule af og til, imens du venter på grønt lys.
Jeg har en enkelt gang været ude for at klodserne lavede ballade og at en genmontering fjernede rystelsen. Prøv evt. at bytte inder/yderklodser.

Vh


406 Pack st.car
Diagbox / PP2000 / Lexia og hjælper gerne med aktivering, udlæsning og sletning af fejl på Peugeot / Citroën i Vejle.
Redigeret af 406st d. 28-08-2017 16:27
Forfatter RE: Bremser 206+
JHA
Brugere

Antal indlæg: 33
Bopæl: Mariagerfjord
Tilmeldt: 28.02.10
Lagt på d. 19-10-2017 08:46
Hej derude. De f..... bremser er stadig lige tossede. Er der en der ved hvor man kan få drejet skiver af som sidder på navet i Himmerland området.
Forfatter RE: Bremser 206+
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 869
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 19-10-2017 09:21
JHA skrev:
Hej derude. De f..... bremser er stadig lige tossede. Er der en der ved hvor man kan få drejet skiver af som sidder på navet i Himmerland området.


Der er tydeligvis noget helt galt.. NÆSTEN uanset mærke af skiver/klodser, så skal de ikke begynde at ryste/blive skæve på så kort tid ??

Selvfølgelig kan "Brian kørsel" smadre selv den bedste skive. Men ?? smiley
Det værste skulle være en kraftig nedbremsning, med efterfølgende fortsat tryk på bremsepedalen. For så køler skiven forskelligt ned på områder hvor klodsen er/ikke er.
Det samme gælder skivebremser hvor håndbremsen virker via bremseklodserne. (for eller bag) Træk ikke håndbremsen hvis bremserne er MEGET varme.

Dine nav KAN selvfølgelig være skæve. Men så burde nye skiver begynde at ryste fra starten af ??

Når I montere de nye skiver, er anlægsfladen mellem nav og skive så HELT ren. (Gælder både skiven og navet) ???

Nogen har for vane, at fedte anlægsfladen ind med masser af fx. kobberfedt. Det er bare en rigtig "fejl 40".

Inden i skiller bilen ad igen. Løft hvert hjul op og mærk om bremserne løber frit. Gerne med et par kraftige tryk på bremsepedalen under "testen"

Som du selv har været inde på, så er nye kalibre MÅSKE vejen frem. (I begge sider)
Eller at smide et reparations sæt i de gamle. ( Inkl. nye stempler )


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en [b]MAIL.
smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.[/b]
Redigeret af mikhan d. 19-10-2017 09:33
Forfatter RE: Bremser 206+
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2294
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 19-10-2017 12:23
JHA skrev:
Hej derude. De f..... bremser er stadig lige tossede. Er der en der ved hvor man kan få drejet skiver af som sidder på navet i Himmerland området.

Så bør du overveje at sende den på værksted, da du angiveligt ikke kan finde ud af at lave bremser. smiley


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 545.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark