Peugeot Club Danmark
 Juni 20 2018 15:22:11
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 15
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,132
Nyeste bruger: Styrbord
Debatemner
Nyeste emne
billede ledning kabi...
Håndbremsekabel på e...
Aircondition
13-pol stikdåse i st...
Vand/fugt i vakuumdåse.
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [611]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
MSPS
Brugere

Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 29.01.17
Lagt på d. 29-01-2017 18:36
Hej jeg har købt sådan en Peugeot som slet ikke trækker som den skal..
Har nu rodet en masse med den..
Den sætter fejlkode p0299 "low pressure boost"
Har prøvet at gå udenom reguleringsventiler og kan med vakuum styre turbo aktuator så den går fra 11 pct til 100 pct ved fuld vakuum..
Del laver så dog ikke mere end lige over 0.3 bars ladetryk..
"wastegate" armen bevæger sig fint frem og tilbage..

Den skriver at der mgl væske til partikkelfilter regenerering og det bliver påfyldt i morgen mandag og jeg vil prøve at lave en regenerering.
Men kan et tilstoppet filter være årsag til at turboen ikke lader mere end 0.3 bar?
Gider ikke pille turbo af uden grund..
Difference tryk på partikelfilter ryger op omkring 300mb ved 3500 omdrejninger
Forfatter RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2303
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 29-01-2017 20:36
Dif er alt for højt, det absolutte max vil være 30mb, og normalt mellem 0-20mb
Så det er nok derfor at turboen ikke får lov til at lave tryk
Et nyt luftfilter vil gøre underværker på den


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 555.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
MSPS
Brugere

Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 29.01.17
Lagt på d. 16-02-2017 17:21
Har skiftet Partikelfilter og ellers mere eller mindre tjekket alt synes jeg..
Ved slukket motor står "wastegate" føler på 11 pct og ud af vejen går den fint op på 100 pct.
Kan også se at wastegate rent fysisk bliver trukket og holdt..
Jeg er nok lidt inde på at turboen er defekt trods dette..
Nogen der har erfaring med det?
Forfatter RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2303
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 16-02-2017 23:42
Nu da difference trykket er så højt, hvorfor så ikke kontrolere forbindelsen på de to følere evt udskifte dem


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 555.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2303
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 16-02-2017 23:51
Nede på generatoren der er der 2 rød/brune vacuum ventil der styre de to spjæld der er på indsugningen, hvis der ikke er 100 procent forbindelse på deres stik så giver det også p0299, og derfor går turboen i failsafe for at beskytte mod overtryk


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 555.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
MSPS
Brugere

Antal indlæg: 3
Tilmeldt: 29.01.17
Lagt på d. 19-02-2017 10:26
Difference tryk på partikelfilter er fint nu efter skift af filteret.. Det var meget stoppet...
Rent fysisk er turbotrykket ikke oppe på mere en lige knap 0.5 bar når den rigtig får lov at trække ud..
Alle vakuum forbindelser er i orden og wastegate armen bliver også suget helt..
Har også prøvet at sætte direkte vakuum uden om ventilerne til turboen så den burde lave fuldt tryk.. Stadig kun knap 0.5 bars tryk.
Egr ventil er også i orden..
Det lugter nok lidt af en ny turbo desværre
Forfatter RE: Turbo/partikkel filter 2.0 hdi 136 HK
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2303
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 19-02-2017 19:55
Prøv at måle hvor mange Nm den smider af sig, jeg mener det står inde på abs/esp systemet hvor du laver en parametermåling, og her skulle den gerne være 320Nm plus et boost på 20Nm ekstra


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 555.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark