Peugeot Club Danmark
 Januar 16 2018 08:52:03
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 9
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,884
Nyeste bruger: Peugeot307airvan
Debatemner
Nyeste emne
Engine management sy...
Selealarm på bagsæde...
Automat gear Peugeot...
Peugeot 307 air van ...
startspærre 307
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Side 5 af 5 << < 2 3 4 5
Forfatter RE: Konstruktionsfejl 1,6HDI - Husk at se kontant i aften 21.55
strada
Brugere

Antal indlæg: 82
Lagt på d. 10-04-2013 12:48
Så må vi se om du når længere end jeg gjorde.
Efter 3. mail holdt de op med at besvare flere henvendelser smiley

Tror du har ret, de ved ikke hvad de skal gøre eller gribe i, da der formeentlig ikke findes en fornuftig grund (for ejerne - måske for Peugeot værkstederne...) til sådan en tåbelig konstruktion. Undtagen den at det måske nedsætter levetiden på motoren. Tror efterhånden at det er der hunden ligger begravet (nu kommer alle Peugeot mekanikerne sikkert på banen smileysmileysmiley)

Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Redigeret af strada d. 10-04-2013 13:03
midph
Brugere

Antal indlæg: 431
Bopæl: Haderslev
Lagt på d. 10-04-2013 13:58
Hej Strada..ja den første fejl han gjorde var,at påstå,at bundkarret (og si) på en 1,4 og 1,6 ikke var det samme,hvilket jeg så måtte meddele ham,at det var bekræftet af hele 2 peugeotfolk og at jeg selv havde været ned på alle fire for at konstatere,at jeg også har proppen OPPE i bundkarret..ok..fik så samme smøre tilbage om kørsel/olie/serviceinterval ect.smileysmiley..og jeg skriver tilbage,at hvis han ikke ved noget om det/fået mundkurv på, er det da en ærlig sag..men så sig det dog..det er ligesom om de ikke vil indrømme fejlen..jeg får efterhånden den grimme grimme tanke,at det er nøje udregnet/testet,at efter de 200.000 kan der ske alt..hvorfor skulle man ellers efterlade 0,2 liter evt. fyldt med slam og spåner efter hvert olieskift,som naturligvis,bliver hvirvlet med rundt i den rene olie..det er bare ikke ok i min verden eller??... p.s. jeg tror helt ærligt også vore kære peugeotfolk herinde undrer sig over den konstruktion ved nærmere eftertanke og indrømmet,da jeg selv var mekker for 100år siden,tænkte jeg sgu`heller ikke så meget over tingene,bilerne skulle jo bare rulle..først da vi fik ordre fra fabrikken om fejl der skulle rettes,kunne vi se problemet..nå,men jeg afventer svar ..evt....måske..smileysmileysmileysmiley

peugeot 206sw 1,4HDI 2004 (uden partikelfilter) ;-).271.000km
.."min bil er kun en brugsgenstand" ;-).."den nye bliver nok konens pynte pudsebil" :-)
midph
Brugere

Lagt på d. 10-04-2013 16:04
..så kom der alligevel svar..døm selv..smiley

..Vi ved ikke hvad der er den oprindelige tanke med bundkarrets design. Vi har heller ikke undersøgt det, da det ikke har relevans i forhold til motorens drift eller holdbarhed.
Det vigtige er ikke at symptombehandle, men at fjerne årsagen til at symptomerne opstår: Køre med den rigtige motorolie, der skiftes rettidigt, og derved sørge for, at der ikke dannes olieslam.

.."min bil er kun en brugsgenstand" ;-).."den nye bliver nok konens pynte pudsebil" :-)
JML_
Brugere

Antal indlæg: 20
Lagt på d. 11-04-2013 07:31
Det har med andre ord ikke relevans for motoren at der ligger rester af spåner og andre partikler i de 0,2 - 0,4 ltr. motorolie der altid vil stå i motoren - hmm.
Måske de har ret ? Når man sælger bilen som skrot pga. defekt motor får man vel egentligt mere for bilen vægtmæssigt - end hvis den var uden spåner smiley
p.s. tillykke med den nye Renault Clio 4 midph. Et godt valg.
Redigeret af JML_ d. 11-04-2013 09:38
midph
Brugere

Lagt på d. 11-04-2013 11:40
..præcis mine ord JML og de kan/må åbenbart ikke svare andet en den sædvanlige remse..såeesmileysmiley..og tusind tak for lykønskningen..fed dyt med (næsten) alt moderne udstyr og prismæssigt kunne konkurrenterne slet ikke være med hvad det angår..mvh Preben

Mh65140
Brugere

Antal indlæg: 175
Bopæl: Aarhus v
Lagt på d. 11-04-2013 14:11
Her lidt korrespondance med Peugeot Danmark omkring motorgaranti og bundkar.

Hej XXXX,

Tak for din nye henvendelse.
Det er en udbredt misforståelse, at der ligger 0,4 liter motorolie tilbage efter udtømning af motorolien ved olieskift.
Der ligger maksimalt 0,2 liter motorolie tilbage, hvilket ikke er et problem i forhold til den samlede påfyldte oliemængde, og det er helt normalt, at der ligger lidt olie tilbage i et bundkar ved olieskift.

Der findes ikke et ændret bundkar, der er godkendt af Peugeot, til din bil.

Venlig hilsen / Best regards

XXXX
Kundesupport

Peugeot Danmark
K.W. Bruun Import A/S
Hovedvejen 1
DK-2600 Glostrup
www.peugeot.dk

E-mail: crm@peugeot.dk
Tlf:/Phone: +45 43 45 16 22
Fax: +45 43 45 16 30

Fra: XXX
Sendt: 3. april 2013 12:34
Til: Kunderelationer
Emne: RE: Contact US Request from www.peugeot.dk

Hej Peugeot.

Synes bare ikke min motor har godt af, at 0,4 liter gamle olie ikke kommer ud ved olieskift. Hvilket reservedelsnummer har et bundkar med bundprop i bunden af karet og som er godkendt af Peugeot?

From: Kunderelationer [mailto:crm@peugeot.dk]
Sent: 3. april 2013 10:58
To: XXXXX
Subject: SV: Contact US Request from www.peugeot.dk

Hej XXXXX

Tak for din henvendelse vedr. 1,6-HDI-motoren og udskiftning af bundkar.

Da du er en af flere, der stiller spørgsmål til turboladeren/banjobolten/bundkarret på Peugeots 1,6 HDi-motor, har vi udarbejdet nedenstående FAQ, der forhåbentlig kan bevare dine spørgsmål:

Er der et generelt problem med turboladeren på 1,6 HDI?
• Nej, Peugeot har ikke et generelt problem med turboladeren på 1,6 HDi-motoren.
Hvorfor bliver turboen defekt?
• Der kan være flere årsager, f.eks. almindelig nedslidning eller manglende smøring. Det er meget vigtigt, at turboen får den korrekte smøring. En turboladers turbine kører op til 100.000 omdr. i minuttet, så hvis den mangler smøring i bare et kort øjeblik, er turboen ødelagt og skal skiftes.
• En anden årsag kan være dårlig motoroliekvalitet. Peugeot har i samarbejde med TOTAL udviklet en motorolie, som netop er designet til 1,6 HDI-motoren. Alle Peugeot værksteder bruger udelukkende en af Peugeot godkendt motorolie.
• Hvis man sørger for at passe sine olieskift på autoriseret Peugeot værksted, inden for de af fabrikkens valgte tids- og kilometerintervaller og med en godkendt olie, er risikoen for at opleve et nedbrud på turboen pga. manglende smøring minimal.
Hvor længe holder en turbo, hvis man passer sine eftersyn?
• En turbo er en sliddel, men holder normalt mange kilometer. Hvor længe den holder, afhænger meget af bilejerens kørselsmønster, men vigtigst af alt er vedligeholdelse i henhold til fabrikkens forskrifter.
Skal der laves ændringer på min motor?
• Nej der skal ikke laves ændringer på din motor eller motorens bundkar. I forhold til bundkarret (og oplagring af olie-slam) er det vigtigt at forstå, at årsagen til at der dannes slam i olien typisk er, at motorolien har en dårlig kvalitet. Det er således ikke selve bundkaret der kan skabe problemer, og hvis du altid kører til rettidig service på et Peugeot værksted, er risikoen for ophobning af slam i motorolien minimal.
Jeg er i tvivl om min bil er i orden - hvordan sikrer jeg mig, at den holder længst muligt?
• Hvis din bil er serviceret hos en Peugeot forhandler, kan du roligt køre videre.
• Er du i tvivl, om din bil er serviceret korrekt, anbefaler vi, at du tager kontakt til en Peugeot forhandler, der kan hjælpe dig med at foretage en professionel vurdering af din bil.

Til dit specifikke spørgsmål omkring Peugeot Motorgaranti kan vi oplyse, at Peugeot Motorgaranti bortfalder, hvis der monteres motordele, der ikke er godkendt af Peugeot.

Venlig hilsen / Best regards

XXXXXXXX
Kundesupport

Peugeot Danmark
K.W. Bruun Import A/S
Hovedvejen 1
DK-2600 Glostrup
www.peugeot.dk

E-mail: crm@peugeot.dk
Tlf:/Phone: +45 43 45 16 22
Fax: +45 43 45 16 30

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: no-reply@kppv2.net [mailto:no-reply@kppv2.net]
Sendt: 30. marts 2013 09:53
Til: Kunderelationer
Emne: Contact US Request from www.peugeot.dk

Nuværende bil : Peugeot
Model : 308 SW

Din besked : Hej
Jeg har en 308 SW med en 1.6 HDI motor for at undgå at turbo brænder sammen, vil jeg gerne skifte bundkaret ud med et hvor bundproppen sidder forsænket, således at alt olie kommer ud. Jeg hælder selvfølglig den anbefalede 5-30 total ino C2 igen og orignale oliefilter. Alle service er overholdt hos Peugeot og det har jeg forsat tænkt mig at gøre. Mit spørgsmål er så om motorgarantien stadigvæk dækker efter udskifte af bundkar. På forhånd tak.

midph
Brugere

Lagt på d. 11-04-2013 16:45
..jep..samme standard smører jeg fik..trist trist..de er glatte som ålsmiley

strada
Brugere

Lagt på d. 11-04-2013 17:03
"Peugeot Motorgaranti bortfalder, hvis der monteres motordele, der ikke er godkendt af Peugeot"

Lad det være en advarsel til alle der forsøger at forbedre Peugeots "pålidelige" motorkonstruktion i form af udskiftning/ændring af et bundkar til et der ikke gemmer på gamle spåner og andre urenheder smiley

Det kan enhver vel da forstå smiley suk...
(ironi kan forekomme)

Peugot 207 1,6HDI 90HK XR Plus 2007 >> Nu Renault Clio 4 Expression, 1,5 dCi 90HK
Redigeret af strada d. 14-04-2013 10:28
Mh65140
Brugere

Antal indlæg: 175
Bopæl: Aarhus v
Lagt på d. 13-04-2013 23:31
http://www.youtube.com/watch?v=phjR7jFUOK0 er taget fra citronik.dk

corvenius
Brugere

Antal indlæg: 87
Bopæl: kbh
Lagt på d. 14-04-2013 09:10
man kunne også købe sådan et her

http://autobremsen.dk/88-peugeot/5113-307-break-3e/17993-1-6-hdi-110/bundkar/2644966-5507476-klokkerholm-bundkar

peugeot 307 t6 1,6 hdi fab 109hk årgang 2006
Redigeret af corvenius d. 14-04-2013 09:11
midph
Brugere

Lagt på d. 14-04-2013 09:39
..ja ,hvis I er ude over garantien og I ikke mener der er noget konduite at hente fra jeres værksted efter garantien er udløbet,så kan I prøve disse ting,men jeg vil også som "strada" "fraråde" det,da der overhovedet..slet ikke ..no way ..vil være noget at hente hos Peugeot,hvis det går galt..de er utrolig arrogante i deres garanti holdning og svar..med fare for at gentage mig selv,så vil/kan de simpelthen ikke svare på hvorfor der er lavet denne mærkværdig konstruktion..se selv hvor meget olie der løber ud efter "udretning" af bundkarret..har egentlig lyst til at sende ham den arrogante slimede ål til Chr. Riis YT videoen,så han kan se med egne øjne,hvor meget der efterlades i karret,for mit indtryk er,at han ikke ved noget om det,taget ud fra min korrespondance med ham..smiley

strada
Brugere

Lagt på d. 15-04-2013 09:22
Enig, Christian Riis fra Peugeot Danmark får du ikke noget ud af at korrespondere med. Og du får næppe nogen Peugeot kyndig eller mekaniker, ekspert til at komme med en fornuftig forklaring på hvorfor der skal ligge 0,2-0,4 ltr. gammel svovlholdig olie med gamle spåner fra indkørings perioden tilbage i bundkaret. Det er jo vanvid og jeg har aldrig set andre bilfabrikanter lave sådan en tåbelig konstruktion - heller ikke om vi så går tilbage til Ford T tiden i starten af det 19. århundrede. Selv Ellehammer ville tage sig til hovedet hvis han så en moderne HDI motors bundkar i dag smiley

Jeg kan kun se et formål fra Peugeots side, og det er formentlig at nedsætte levetiden på motorens komponenter - eksempelvis turboen. Men det er der vel også en ganske god forretning i.

Redigeret af strada d. 15-04-2013 09:38
larsK
Brugere

Antal indlæg: 677
Bopæl: Kbh S
Lagt på d. 17-04-2013 21:53
tror squ ikke peugeot tjener det helt store på TURBO, Garret der laver dem og kan købes andre steder end peugeot.. men ja værkstederne tjener på turbo skift,
sttn
Brugere

Antal indlæg: 261
Lagt på d. 18-04-2013 19:56
larsK skrev:
tror squ ikke peugeot tjener det helt store på TURBO, Garret der laver dem og kan købes andre steder end peugeot.. men ja værkstederne tjener på turbo skift,

Mon ikke de tjener? min TURBO er "Hand Made in INDIA"smiley
SR
Brugere

Antal indlæg: 22
Lagt på d. 27-12-2016 22:16
_
Redigeret af SR d. 27-12-2016 22:20
Side 5 af 5 << < 2 3 4 5
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn