Peugeot Club Danmark
 Januar 21 2018 07:37:52
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 9
Brugere online: jc73

Antal brugere: 7,895
Nyeste bruger: R Kristensen
Debatemner
Nyeste emne
Haynes Service and R...
mirror screen
peugeot 307 tikker
Sælges: 4 stk vinter...
SNART KODNING AF NØG...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter skift af top pakning 206
leopard2a5
Brugere

Antal indlæg: 6
Bopæl: Jerslev J
Tilmeldt: 04.02.13
Lagt på d. 26-02-2013 19:23
Hej.
håber i kan hjælpe mig lidt.
skal have skifte top pakning på bilen.smiley
det er en 206 1,4 benzin årg. 2003
et par spørgsmål der til:

1. hvad skal jeg være OBS på ?

2. hvad moment skal det spændes med ?

3. hvad lang tid skal jeg forvente ca. og bruge på det ? vi er 2 til det. ( har for flere år siden skifte top pakning på andre biler) (( har adgang til et værksted )

4. hvad af værktøj skal jeg bruge, ( tænker på special værktøj ) ?

mvh.
leopard2a5


PEUGEOT 206 1,4 benzin årg. 2003
Forfatter RE: skift af top pakning 206
tha_lime
Brugere

Antal indlæg: 18
Bopæl: Sjælland
Tilmeldt: 14.10.12
Lagt på d. 26-02-2013 21:38
Jeg har ikke servicemanualet, men brug en rettholdt og tjekk om toppen er blevet skev.: hvis den er udenfor tolerancene skal du have den slibet på et motorverksted.

Bytte gerne ventiltetninger samtidig som du har toppen af, så får du en fuld overhaling af toppen.


2004 307 1,6
Forfatter RE: skift af top pakning 206
leopard2a5
Brugere

Antal indlæg: 6
Bopæl: Jerslev J
Tilmeldt: 04.02.13
Lagt på d. 26-02-2013 21:52
tha_lime skrev:
Jeg har ikke servicemanualet, men brug en rettholdt og tjekk om toppen er blevet skev.: hvis den er udenfor tolerancene skal du have den slibet på et motorverksted.
hvad er en rettholdt ? er det et vatter pas ?
Bytte gerne ventiltetninger samtidig som du har toppen af, så får du en fuld overhaling af toppen.
hvad forståes med en fuld overhaling af toppen ?

mvh.
leopard2a5


PEUGEOT 206 1,4 benzin årg. 2003
Forfatter RE: skift af top pakning 206
Holt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1765
Bopæl: Hejnsvig
Tilmeldt: 28.06.11
Lagt på d. 26-02-2013 22:00
Overhaling = renovering
Retholt = lige skinne til kontrol af en overflades skævhed/hulning


Holt


Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 207 Hatchback 1.6VTI 2008
Fartpilot eftermonteres: http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=7358
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Redigeret af Holt d. 26-02-2013 22:06
Forfatter RE: skift af top pakning 206
midph
Brugere

Antal indlæg: 431
Bopæl: Haderslev
Tilmeldt: 20.01.10
Lagt på d. 26-02-2013 22:05
..hvad er årsagen til,at du skifter toppakning..hvad gør bilen/motoren??..der kunne måske være andet galt end lige toppakning....("retholdt=retskinne=100% lige skinne til at konstatere skævheder i topstykke)..endvidere skal du samtidig se efter revner både i top og blok..


peugeot 206sw 1,4HDI 2004 (uden partikelfilter) ;-).271.000km
.."min bil er kun en brugsgenstand" ;-).."den nye bliver nok konens pynte pudsebil" :-)
Redigeret af midph d. 26-02-2013 22:10
Forfatter RE: skift af top pakning 206
leopard2a5
Brugere

Antal indlæg: 6
Bopæl: Jerslev J
Tilmeldt: 04.02.13
Lagt på d. 26-02-2013 22:24
midph skrev:
..hvad er årsagen til,at du skifter toppakning..hvad gør bilen/motoren??..der kunne måske være andet galt end lige toppakning....("retholdt=retskinne=100% lige skinne til at konstatere skævheder i topstykke)..endvidere skal du samtidig se efter revner både i top og blok..

det virker til den kun går på 3 cyliner
samt den bliver ikke drift varm. bliver kun 70 grader.
samt den starter/ går bedre når den er kold, men efter ca 2 min går den af H til.
samtid med begyndte den også og lyse i fejl i motor styring. dog ikke altid. men det gjort den efter sidste køre tur.
samt den lugte lidt brændt. ( der er vand på den og olie)



PEUGEOT 206 1,4 benzin årg. 2003
Redigeret af leopard2a5 d. 26-02-2013 22:52
Forfatter RE: skift af top pakning 206
tha_lime
Brugere

Antal indlæg: 18
Bopæl: Sjælland
Tilmeldt: 14.10.12
Lagt på d. 27-02-2013 18:37
Hei gåen top har en eller flere af symptomerne:
- vand eller olie i afgass (blå røg = olie, hvid røgsky =vand. En kan også måske se vand der sprutter ud af skøder på udstødningen) (vand eller olie lækker til cylinder)
- højt tryk i vandet - bilen koger, du opplever maske at radiator bliver utæt af trykket, eller slangekoblinger sprekker. (Trykk fra cylinder forplanter sig til kølingen)
- Bruger meget olie (olie lækker til cylinder)
- olien bliver hvid/skummer eller er som majonæse (vand i olien)
- bilen vil ikke starte (får ikke nok kompression i cylinder)



2004 307 1,6
Forfatter RE: skift af top pakning 206
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 27-02-2013 19:25
leopard2a5 skrev:
midph skrev:
..hvad er årsagen til,at du skifter toppakning..hvad gør bilen/motoren??..der kunne måske være andet galt end lige toppakning....("retholdt=retskinne=100% lige skinne til at konstatere skævheder i topstykke)..endvidere skal du samtidig se efter revner både i top og blok..

det virker til den kun går på 3 cyliner
samt den bliver ikke drift varm. bliver kun 70 grader.
samt den starter/ går bedre når den er kold, men efter ca 2 min går den af H til.
samtid med begyndte den også og lyse i fejl i motor styring. dog ikke altid. men det gjort den efter sidste køre tur.
samt den lugte lidt brændt. ( der er vand på den og olie)


Hvordan er du kommet frem til det er toppakningen ? for der er ikke mange af de symptomer du har der tyder på det er den der er årsagen
Forfatter RE: skift af top pakning 206
leopard2a5
Brugere

Antal indlæg: 6
Bopæl: Jerslev J
Tilmeldt: 04.02.13
Lagt på d. 28-02-2013 15:37
KHJ skrev:
leopard2a5 skrev:
midph skrev:
..hvad er årsagen til,at du skifter toppakning..hvad gør bilen/motoren??..der kunne måske være andet galt end lige toppakning....("retholdt=retskinne=100% lige skinne til at konstatere skævheder i topstykke)..endvidere skal du samtidig se efter revner både i top og blok..

det virker til den kun går på 3 cyliner
samt den bliver ikke drift varm. bliver kun 70 grader.
samt den starter/ går bedre når den er kold, men efter ca 2 min går den af H til.
samtid med begyndte den også og lyse i fejl i motor styring. dog ikke altid. men det gjort den efter sidste køre tur.
samt den lugte lidt brændt. ( der er vand på den og olie)


Hvordan er du kommet frem til det er toppakningen ? for der er ikke mange af de symptomer du har der tyder på det er den der er årsagen


Hvad ville i så mene der er galt med den ?


PEUGEOT 206 1,4 benzin årg. 2003
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark