Peugeot Club Danmark
 Januar 20 2018 02:24:27
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,893
Nyeste bruger: Finn A Andersen
Debatemner
Nyeste emne
Reservedels liste pe...
Gætteleg - Hvad side...
motor temp 206 1,4
Skæv trækaksel?
For lidt lys på bilen
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
Peter-309GTi16
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 26.02.13
Lagt på d. 26-02-2013 22:05
Hej

Jeg har netop anskaffet mig en 1990 Peugeot 309GTi16 og da det jo efterhånden er en ældre dame har jeg ingen manual, og har heller ikke kunne finde en på nettet.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med

1) Øverst til højre over omdrejningstælleren sidder en rød lampe.
Den ligner en motor med et K inden i.
Hvad er den til ?

2) Er det normalt at olietryksmanometeret ikke "går hjemmefra" lige med det samme man starter bilen ?
På en af mine andre biler er jeg vant til at den springer op ad scalaen med det samme nøglen drejes

PFT for svar

MVH Peter
Forfatter RE: 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 26-02-2013 22:31
Peter-309GTi16 skrev:
Hej

Jeg har netop anskaffet mig en 1990 Peugeot 309GTi16 og da det jo efterhånden er en ældre dame har jeg ingen manual, og har heller ikke kunne finde en på nettet.

I den forbindelse har jeg et par spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med

1) Øverst til højre over omdrejningstælleren sidder en rød lampe.
Den ligner en motor med et K inden i.
Hvad er den til ?

2) Er det normalt at olietryksmanometeret ikke "går hjemmefra" lige med det samme man starter bilen ?
På en af mine andre biler er jeg vant til at den springer op ad scalaen med det samme nøglen drejes

PFT for svar

MVH Peter


Den lampe er en lampe der lyser hvis der kommer fejl på den elektroniske styring af indsprøjtning , olietrykket ændrer sig ikke før det stiger det kan være olien løber lidt tilbage i filteret hvis ventilen ikke er tæt og så er længere om at lave trykket , det kan også være elektrisk fejl


er der en MI16 motor i den siden du skriver GTI 16 for de har altid været 8 v 130 hk u kat og 122 med
Forfatter RE: 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
Peter-309GTi16
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 26.02.13
Lagt på d. 26-02-2013 22:46
Tak for hurtigt svar.

Det kan godt være det er en MI16 motor.
Det er en 1,9 16V med røde streger og "16V" på ventilskjoldet

Men hvad mener du med den altid har været 130HK og 8V
Fandtes den ikke som 1,9 16V med 160HK ?
Jeg gik da rundt og troede det var sådan en jeg havde købt smiley

MVH Peter
Forfatter RE: 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
Ole S
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1609
Bopæl: Nordjylland
Tilmeldt: 29.06.11
Lagt på d. 26-02-2013 23:01
Hej
En 1.9 mi16 har 160 uden kat og lidt mindre med kat, mener 140-150.


Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002
Forfatter RE: 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 27-02-2013 18:18
Peter-309GTi16 skrev:
Tak for hurtigt svar.

Det kan godt være det er en MI16 motor.
Det er en 1,9 16V med røde streger og "16V" på ventilskjoldet

Men hvad mener du med den altid har været 130HK og 8V
Fandtes den ikke som 1,9 16V med 160HK ?
Jeg gik da rundt og troede det var sådan en jeg havde købt smiley

MVH Peter


309 GTI var kun med 8 ventilet motor på 130 hk og den med kat 123 hk så det er en MI16 motor fra en 405 der ligger i tror du den er synet og godkendt med det ?
Forfatter RE: 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
Holt
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1765
Bopæl: Hejnsvig
Tilmeldt: 28.06.11
Lagt på d. 27-02-2013 20:58
Her tager du nu for en gangs skyld fejl, der findes en 309 GTI 16V, du kan endda få den i model, hvis du googler den bliver du ikke færdig med at læse foreløbig.


Holt


Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2002
Peugeot 207 Hatchback 1.6VTI 2008
Fartpilot eftermonteres: http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=3&thread_id=7358
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem http://public.servicebox.peugeot.com/ddb/
Forfatter RE: 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
Peter-309GTi16
Brugere

Antal indlæg: 4
Tilmeldt: 26.02.13
Lagt på d. 27-02-2013 21:48
Hej alle

Tak for alle indspark´ne til detabtten.

Mht. om den er synet og godkendt så kan jeg sige klart ja. Jeg fik plade rtil den i går smiley
Bilen har altid kørt som rallybil og er rallysynet herunder godkendt med konstruktive ændringer i motoren (Grp. N knaster)
Jeg troede du mente om den havde fået en anden 1,9 16V motor (fra en 405 MI16) og uden at spille alt for klog på Peugeot'er mener jeg at der stod "MI16" på ventildækslerne på en 405 MI16, hvorimod der står 16V på min. Så umiddelbart er motoren, ihvertfald af udseende, "matching numbers" Den er iøvrigt rullefeltsmålt til ca. 175HK

MVH Peter
Forfatter RE: 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
Ole S
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 1609
Bopæl: Nordjylland
Tilmeldt: 29.06.11
Lagt på d. 27-02-2013 23:01
Hej
Jeg mener med 99% sikkerhed at der stod 16v og IKKE mi16 på dækslet på min.


Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002
Forfatter RE: 1990 309GTi16 - Spørgsmål til instrumenter?
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 28-02-2013 18:10
Holt skrev:
Her tager du nu for en gangs skyld fejl, der findes en 309 GTI 16V, du kan endda få den i model, hvis du googler den bliver du ikke færdig med at læse foreløbig.


Holt


Her tager du helt fejl jeg har taget fejl flere gange jeg har bare aldrig set den som 16 V i virkeligheden men ved der er flere der har lagt den i en 205 GTI og mht MI 16 er det modellen på en 405 det stod ikke MI16 på motoren der stod 16v
Redigeret af KHJ d. 28-02-2013 18:31
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark