Peugeot Club Danmark
 Januar 17 2018 21:10:54
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 12
Ingen brugere online

Antal brugere: 7,887
Nyeste bruger: Rolf
Debatemner
Nyeste emne
For lidt lys på bilen
Hvor køber jeg ny st...
Skæv trækaksel?
motor temp 206 1,4
Fejl P1445 på Peugeo...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [580]
Konstruktionsfejl... [94]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter Skift af gløderør
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2224
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 21-03-2013 11:11
Skift af gløderør på en dw10bted4 motor, er det noget møgarbejde at gøre selv, Og hvordan gøres det nemest.
Og hvis nu at spidsen på gløderøret går af / sider fast, kan man få stumpen ud ved at starte motoren op og give noget gas


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Skift af gløderør
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 21-03-2013 23:22
Det kan godt lade sig gøre , men du skal have EGR varmeveksleren og EGR ventil af , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage da rørene sidder under den

og et varmeskjold skal af så er de til at skrue op , det er 99% sikkert de ikke knækker på den motor , en DV6 ja det kan ske , men 2 literen kan de skrue
Forfatter RE: Skift af gløderør
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2224
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 22-03-2013 00:11
KHJ skrev:
Det kan godt lade sig gøre , men du skal have EGR varmeveksleren og EGR ventil af , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage da rørene sidder under den

og et varmeskjold skal af så er de til at skrue op , det er 99% sikkert de ikke knækker på den motor , en DV6 ja det kan ske , men 2 literen kan de skrue


Ok, så må jeg kikke på det en dag her når det bliver lidt forår i vejret.
Varmeskjoldet, er det det på turboen du mener


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Redigeret af pug407aut d. 22-03-2013 00:14
Forfatter RE: Skift af gløderør
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 22-03-2013 19:34
pug407aut skrev:
KHJ skrev:
Det kan godt lade sig gøre , men du skal have EGR varmeveksleren og EGR ventil af , du behøves ikke tappe vand af den skal bare skubbes lidt tilbage da rørene sidder under den

og et varmeskjold skal af så er de til at skrue op , det er 99% sikkert de ikke knækker på den motor , en DV6 ja det kan ske , men 2 literen kan de skrue


Ok, så må jeg kikke på det en dag her når det bliver lidt forår i vejret.
Varmeskjoldet, er det det på turboen du mener


Nej det er et skjold der sidder ved manifoldet for at skærme varmen ved gløderør og kabler , så det sidder helt oppe
Forfatter RE: Skift af gløderør
Jack M
Brugere

Antal indlæg: 893
Bopæl: Randers og Aalborg
Tilmeldt: 21.11.12
Lagt på d. 03-04-2013 20:26
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?
Forfatter RE: Skift af gløderør
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 07-04-2013 10:35
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler
Forfatter RE: Skift af gløderør
Jack M
Brugere

Antal indlæg: 893
Bopæl: Randers og Aalborg
Tilmeldt: 21.11.12
Lagt på d. 17-04-2013 17:21
KHJ skrev:
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler


Hmm interessant,, jeg har bare hørt nogle har gjort og kender nogle der har gjort det med held,, Peugeot Grenå sagde endda at det ville være værd at prøve hvis det sker :/
Forfatter RE: Skift af gløderør
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2224
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 17-04-2013 22:59
Jack Moeslund skrev:
KHJ skrev:
Jack Moeslund skrev:
Hvad så i tilfælde af det skulle knække, kan man så starte motoren og den så skyder spidsen op på et tidspunkt ?


Nej for alt i verden ikke starte den for den bliver ikke skudt ud , men kommer i klemme mellem stempel og ventiler


Hmm interessant,, jeg har bare hørt nogle har gjort og kender nogle der har gjort det med held,, Peugeot Grenå sagde endda at det ville være værd at prøve hvis det sker :/


Det kommer hvis alt efter hvilken motor det er, på 2.0 kan spidsen hvis dumpe ned da den sidder forholdsvis løst i hullet,
hvorimod 1.6 kan spidsen side lidt/meget fast og der kunne man nok starte motoren med fordel


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 540.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: Skift af gløderør
Jack M
Brugere

Antal indlæg: 893
Bopæl: Randers og Aalborg
Tilmeldt: 21.11.12
Lagt på d. 18-04-2013 22:05
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?
Forfatter RE: Skift af gløderør
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 21-04-2013 07:22
Jack Moeslund skrev:
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?


har lige haft et tilfælde hvor den gik i klemme og bukkede en ventil så den gik på 3 cyl , jeg ville under nogen omstændigheder starte den og håbe det går nok ,

og hvis den knækker og kommer ind i cylinderen ville jeg bare tage den op igen inden jeg starter den
Forfatter RE: Skift af gløderør
Jack M
Brugere

Antal indlæg: 893
Bopæl: Randers og Aalborg
Tilmeldt: 21.11.12
Lagt på d. 22-04-2013 16:36
KHJ skrev:
Jack Moeslund skrev:
Så med andre ord, på 1,6HDI er der ingen problemer i at starte og så kan man være heldig?? der er intet der sidder i klemme?


har lige haft et tilfælde hvor den gik i klemme og bukkede en ventil så den gik på 3 cyl , jeg ville under nogen omstændigheder starte den og håbe det går nok ,

og hvis den knækker og kommer ind i cylinderen ville jeg bare tage den op igen inden jeg starter den


Hmm ja det vil i hvert fald være det mest optimale,, men røv at skulle have toppen af :/
Forfatter RE: Skift af gløderør
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1916
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 22-04-2013 17:50
Ja men du skal ikke have toppen af , du tager en dorn og slår spidsen ind i cylinderen , derjer stemplet lidt ned og afmonterer dysen så tager den ud igennem hullet med en 7 mm magnet dem der sidder på en teleskoppegepind ,
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark