Peugeot Club Danmark
 Juli 23 2018 17:43:38
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 3
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,185
Nyeste bruger: Mlaier1959
Debatemner
Nyeste emne
Automatisk kørelys -...
Aktivering af fartpi...
Eletronisk håndbremse
Alufælge til 308 købes
Manglende kontakt ti...
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [613]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Motor og Transmission
Forfatter peugeot 206 2.0hdi
niels chr
Brugere

Antal indlæg: 8
Bopæl: fårvang
Tilmeldt: 27.04.13
Lagt på d. 27-04-2013 08:18
hej alle... har en 206 2.0 hdi som ikke længere vil starte..

har i en uge oplevet at den lige pludselig gik ud på motorvejen og kunne starte den igen efter at taget tændingen af og på igen.. har haft bilen på et værksted og han fandt nogle ledninger der var dårlige men dette løste ikke problemet...så prøvede han at skifte højtrykspumpe så han lånte ved bosch og så kunne den gå i tomgang men gik ud når man gav gas... har fået bilen hjem igen... for selv at rode med den og har konstateret at med den gamle højtrykspumpe kommer der brændstof når jeg sætter tænding på og den kan lige slå igang men dør med det samme.. har været ude ved en hugger og hente en ny højtrykspumpe... men når jeg sætter tænding på kommer der slet ingen brændstof... betyder dette ikke at den nye højtrykspumpe er defekt???
og hvorfor kan bilen godt slå igang med den gamle højtrykspumpe men dør med det samme???

håber at i kan hjælpe mig
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
AXE1
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 266
Bopæl: Slagelse
Tilmeldt: 10.05.11
Lagt på d. 27-04-2013 09:57
Hvis den køre med Bosch system, så er der pumpe i tanken, det er den der giver brændstof når der sættes tændning på, det er ikke højtrykspumpen den giver først tryk ved motor orm. da den er trukket af tandremmen. Har du målt returtryk fra dysserne ?
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
niels chr
Brugere

Antal indlæg: 8
Bopæl: fårvang
Tilmeldt: 27.04.13
Lagt på d. 27-04-2013 10:03
den er med bosch system.. og der er en pumpe i tanken... har ikke målt tryk.. men når jeg sætter tænding på kommer der er go tyk stråle ud
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
niels chr
Brugere

Antal indlæg: 8
Bopæl: fårvang
Tilmeldt: 27.04.13
Lagt på d. 27-04-2013 16:03
Har været ude ved huggeren og bytte højtrykspumpen og nu kan jeg starte den igen... Men den går ud med det samme igen...
Kan det være nogle sensorer? Enten krumtap eller knast føler??
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
AXE1
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 266
Bopæl: Slagelse
Tilmeldt: 10.05.11
Lagt på d. 28-04-2013 08:58
Du bliver nød til at måle lidt på bilen, det bliver meget hurtigt meget dyrt hvis du bare skifter fra en ende af, er der railtryk på ? hvis ikke så start med at måle returolie fra dyserne
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
niels chr
Brugere

Antal indlæg: 8
Bopæl: fårvang
Tilmeldt: 27.04.13
Lagt på d. 28-04-2013 10:00
okay det må jeg prøve.. hvilket tryk skal jeg have på retur?
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
AXE1
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 266
Bopæl: Slagelse
Tilmeldt: 10.05.11
Lagt på d. 28-04-2013 17:26
Det er ikke et spørgsmål om tryk men om mængte, for skælden må ikke være for stor, få en der ved lidt om biler til at hjælpe dig,
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
KHJ
Brugere

Antal indlæg: 1924
Tilmeldt: 02.07.11
Lagt på d. 28-04-2013 19:11
Der skal næsten ikke komme noget olie retur måske en dråbe i minuttet sprøjter det op er dysen færdig , og du skal have et brændstoftryk på min 200 bar for at den starter
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
niels chr
Brugere

Antal indlæg: 8
Bopæl: fårvang
Tilmeldt: 27.04.13
Lagt på d. 02-05-2013 16:51
nu har jeg fået målt trykket på retur fra dyserne... og der har jeg 2,5bar og fra tanken har jeg 2,6bar så det er jo næsten det samme... men hvad skal jeg regne med at jeres udmeldinger en jo ligsom lidt modsætninger... AXE1 siger at jeg skal have næsten det samme tryk på retur som frem... og det har jeg... og KHJ siger at der ikke rigtig må komme noget? hvad skal jeg gå ud efter??
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
AXE1
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 266
Bopæl: Slagelse
Tilmeldt: 10.05.11
Lagt på d. 02-05-2013 19:04
Jeg skriver netop at det ikke er tryk men mengten du skal måle, en slange på hver dyse og ned i en klar flaske, det efter køre du med starten i nogle sek. der skal være næsten mængte i glasenden
Forfatter RE: peugeot 206 2.0hdi
niels chr
Brugere

Antal indlæg: 8
Bopæl: fårvang
Tilmeldt: 27.04.13
Lagt på d. 05-05-2013 08:26
jamen der kommer faktisk det samme fra alle dyserne
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark