Peugeot Club Danmark
 Juli 22 2018 05:15:43
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 9
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,182
Nyeste bruger: Rewers
Debatemner
Nyeste emne
Muligt
307 vil ikke slukke ...
Radio
Panel
Vil ikke starte
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [613]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Elektronik
Forfatter 407 Baglygte problem
Popeyejunior
Brugere

Antal indlæg: 3
Bopæl: Østjylland
Tilmeldt: 30.05.17
Lagt på d. 09-07-2017 20:02
Hejsa
Jeg får en del alarmer om defekte pære og har sporet det til bagenden.
Jeg kan se at stikkene til baglygterne har været meget varme ved stelforbindelsen og det lykkedes mig at rive stel-ledningen ud på den ene. Ledning var helt sprød af varme. En loddekolbe og lidt ekstra ledning fixede det, men stadigt ustabilt med alarmer.
Er det muligt at få fat i nogle nye stik med løse crimp-stik til, eller skal man ud i et helt ledningsnet?
(407´er fra 2007)

Hilsen Popeye
Forfatter RE: 407 Baglygte problem
pug407aut
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 2307
Bopæl: Aalborg (Gandrup)
Tilmeldt: 28.02.11
Lagt på d. 10-07-2017 08:14
Du kan godt få et nyt stik ved peugeot.
Men jeg mener også at det er til at få et forlængerkabel med stik på


Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 555.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner og små reparationer mm
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Chef mekaniker, Dæk montør/Vulkanisør til daglig.
Forfatter RE: 407 Baglygte problem
KlausBJ
Brugere

Antal indlæg: 14
Tilmeldt: 13.11.13
Lagt på d. 14-02-2018 08:00
Tricket er at forsyne baglygterne med hver sin ekstra stelforbindelse. Den oprindelige er for tynd, så den giver før eller siden falske alarmer for sprungne pærer.
Man kan slippe for alarmerne ved at forbedre den ene lygte, men det varer som regel ikke længe, før den anden får samme problem, så jeg vil anbefale at klare begge 2 med det samme.

Jeg har boret et hul i den metalbane, som går videre fra det 4. ben, som er stel - man kan kende det på, at det er farvet let brunt i det hvide stik, fordi det bliver for varmt - og sat en skrue i med en kabelsko, som er forbundet til bilens stel med en tilsvarende kabelsko i den modsatte ende.

Jeg har for resten også udskiftet stort set alle pærer bagi med LED-pærer, som har for lavt forbrug, så systemet også tror, pærerne er sprunget.
Det kan man fikse med en 5W, 270 ohm modstand; så virker alt igen. Det man normalt bruger (og som er indbygget i "CAN-bus safe" LED-pærer) er 6-7 ohm, som giver et ret stort forbrug og genererer en del varme. 270 ohm på tværs bruger kun lige nok til at få systemet til at acceptere det sammen med en LED-pære - så hvis LED-pærer springer, får man sin alarm igen, men så længe pæren virker, har man fred for alarmerne. Så sparer man på strømforbruget OG har pærer, som holder stort set evigt. Win-win!
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark