Peugeot Club Danmark
 April 24 2018 22:58:54
Navigation
Hjem / Nyheder
Artikler
FAQ
Kontakt os
Forum
Links
Søg
Besøgende
Gæster online: 4
Ingen brugere online

Antal brugere: 8,059
Nyeste bruger: GLehim
Debatemner
Nyeste emne
S. Dæktryk sensore
Fejl på dyse 2 - UPDATE
Motorgaranti
Centrallås død efter...
3008
Mest aktive emner
fartpilot - nu og... [597]
Konstruktionsfejl... [96]
407 blæser fint, ... [93]
Reparation af ESP [75]
antenne opbygning... [59]
Se indlæg
Peugeot Club Danmark | Teknik | Elektronik
Forfatter Fejl på dyse 2 - UPDATE
henriks547
Brugere

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 22.03.18
Lagt på d. 22-03-2018 13:59
Hej alle...
Jeg håber en eller anden vis mand kan hjælpe, efter onkel Google ikke kan.
Jeg er den lykkelige ejer af en Peugeot 406 2,0 (benzin) fra 2004. Et fremragende køretøj, jeg nødig vil af med.... Den er dog begyndt at drille.
Den starter og køre fint ind på jobbet. Når jeg skal hjem ligeså fint..MEN holder jeg så ind ved købmanden, går det galt når jeg starter. Så går den på 3½cylender. med "antipolution failure" ( ca hver anden gang jeg kører en tur og starter igen inden for 45 min)Testeren siger "periodisk elfejl på dyse 2". Jeg har skiftet dysen. Jeg har skiftet tændør, Jeg har skiftet tændingsbro. Jeg har haft reven alle stik (som jeg kan komme til oppefra) i motorum løs og givet dem kontaktspray. Lige lidt hjælper det. Jeg er ikke ret god til at måle strøm og modstand. Jeg har været med min lokale automester, som ikke umiddelbart kan hjælpe, med mindre han skal i gang med at lave en stor fejlsøgning = som vil blive dyr, da det tager tid at fejlsøge på periodisk fejl....Er den nogle som har oplevet det samme ? - og kan give mig et råd om hvad jeg nu skal gøre eller forsøge ?
Redigeret af henriks547 d. 24-04-2018 15:57
Forfatter RE: Fejl på dyse 2
superpjok
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 813
Bopæl: Horsens
Tilmeldt: 22.11.13
Lagt på d. 22-03-2018 14:40
.. og du er opmærksom på at cylinderrækkefølgen tælles fra gearkasse og ikke for tandremmen...

... hvis jeg ikke husker helt galt!

mvh


306 Roland Garros 1,8 1999
Mondeo 2.0 TDCI st. car 2004
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
PP 2000
Forfatter RE: Fejl på dyse 2
henriks547
Brugere

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 22.03.18
Lagt på d. 26-03-2018 13:23
Ja - dysen sidder rigtigt...
Slet ikke andre som har oplevet det samme ?...og har en god ide ?
Forfatter RE: Fejl på dyse 2
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 872
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 26-03-2018 16:03
henriks547 skrev:
Ja - dysen sidder rigtigt...
Slet ikke andre som har oplevet det samme ?...og har en god ide ?


Et gæt er, at du har dårlig forbindelse mellem dyse 2 og motorstyringen. Evt. en delvis knækket ledning.

Hvis du smider et reg. nr, så kan jeg muligvis ??? finde noget brugbart, til at fejlsøge.


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en [b]MAIL.
smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.[/b]
Forfatter RE: Fejl på dyse 2
henriks547
Brugere

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 22.03.18
Lagt på d. 03-04-2018 11:09
mikhan skrev:
henriks547 skrev:
Ja - dysen sidder rigtigt...
Slet ikke andre som har oplevet det samme ?...og har en god ide ?


Et gæt er, at du har dårlig forbindelse mellem dyse 2 og motorstyringen. Evt. en delvis knækket ledning.

Hvis du smider et reg. nr, så kan jeg muligvis ??? finde noget brugbart, til at fejlsøge.


Tusind tak fordi du vil hjælpe ....jeg er desværre bare lidt paranøja og ikke meget for at lægge reg nr offentligt op ..... Jeg har motorkode 3FZ hvis du kan bruge det ???..... Men ellers lad være med at lægge for meget krudt i det...det er lykkeds mig gennem en "hugger" at skaffe et komplet ledningsnet til motorrum .... Og skifter jeg lige så stille fra den ene ende til den anden, burde jeg vel kunne få løst mit problem (håber jeg)
Forfatter RE: Fejl på dyse 2
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 872
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 03-04-2018 11:42
henriks547 skrev:
mikhan skrev:
henriks547 skrev:
Ja - dysen sidder rigtigt...
Slet ikke andre som har oplevet det samme ?...og har en god ide ?


Et gæt er, at du har dårlig forbindelse mellem dyse 2 og motorstyringen. Evt. en delvis knækket ledning.

Hvis du smider et reg. nr, så kan jeg muligvis ??? finde noget brugbart, til at fejlsøge.


Tusind tak fordi du vil hjælpe ....jeg er desværre bare lidt paranøja og ikke meget for at lægge reg nr offentligt op ..... Jeg har motorkode 3FZ hvis du kan bruge det ???..... Men ellers lad være med at lægge for meget krudt i det...det er lykkeds mig gennem en "hugger" at skaffe et komplet ledningsnet til motorrum .... Og skifter jeg lige så stille fra den ene ende til den anden, burde jeg vel kunne få løst mit problem (håber jeg)


Husk at dække din nummerplade til, når bilen er på vejen. smiley smiley


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en [b]MAIL.
smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.[/b]
Forfatter RE: Fejl på dyse 2 - UPDATE
henriks547
Brugere

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 22.03.18
Lagt på d. 24-04-2018 16:02
Bilen endte med at komme til Peugeot værksted... Jeg havde haft to forskellige testere på som begge sagde el-fejl på dyse to ... Peugeot's tester sagde det samme .... MEN det var dælme DYSE 4 som hang i det...Fejl blev funden ved at hive stik ud mens bilen stod og tøffede på 3½ cylinder.. Nogen forklaring på testers "fejl-tolkning" var der ikke rigtigt... men også ligegyldigt - den kører som en mis igen - og så blev man da så klog...
Forfatter RE: Fejl på dyse 2 - UPDATE
mikhan
Brugere

Brugers avatar

Antal indlæg: 872
Bopæl: 4913 Nordvest Lolland
Tilmeldt: 03.05.16
Lagt på d. 24-04-2018 18:00
henriks547 skrev:
Bilen endte med at komme til Peugeot værksted... Jeg havde haft to forskellige testere på som begge sagde el-fejl på dyse to ... Peugeot's tester sagde det samme .... MEN det var dælme DYSE 4 som hang i det...Fejl blev funden ved at hive stik ud mens bilen stod og tøffede på 3½ cylinder.. Nogen forklaring på testers "fejl-tolkning" var der ikke rigtigt... men også ligegyldigt - den kører som en mis igen - og så blev man da så klog...


Eneste forklaring er at der kun er registeret PERIODE fejl på dyse 2.. Og at fejlen på dyse 4 slet ikke er registeret.. Det er før set.. Alt efter grunden til dysefejlen.


Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 360.000 km. Nu skrottet.

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. Nysynet uden fejl maj 17


Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 ( NU med rev C V.8.55) Skal du have en udlæsning så, send en [b]MAIL.
smiley

Flash fra "gammelt" interface rev B til C kan gøres UB online via TeamViewer.[/b]
Forfatter RE: Fejl på dyse 2 - UPDATE
henriks547
Brugere

Antal indlæg: 11
Tilmeldt: 22.03.18
Lagt på d. 24-04-2018 19:22
Arrhhh...den køber jeg altså ikke helt... Dyse 2 VAR udskiftet med en spritny, for en måned siden...Så hverken knækket ledning eller dårlig forbindelse mellem mortorstyring eller dyse 2 .... og var det en "kendt" fejl tror jeg næppe at "sygehjælperen" i blå peugeot-keddeldragt ville starte ved dyse 1 som han gjorde med at pille ledninger ud...
Spring til debat:
Indlogning
Brugernavn

Kodeord



Er du ikke registreret bruger endnu?
Klik her for at blive det.

Har du glemt dit kodeord?
Få tilsendt et nyt ved at klikke her.
reklame
Alle sider er Copyright © Peugeot Club Danmark